عدم وجود مغازه و کسب و کار/ استفاده از بافت تاریخی و فضای پارکینگ ها

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ویژه برنامه شادراه نور یزد امسال با محوریت بلوار بسیج یزد در حال برگزاری است.

این شادراه با محوریت معرفی فرهنگ یزد و مفاخر و همچنین صنایع دستی استان در بلوار بسیج و جلو کتابخانه مرکزی یزد از 27 اسفندماه شروع شده و تا هفتم فروردین ماه ادامه دارد.

یکی از دلایل انتخاب بلوار بسیج عدم وجود مغازه و توجه به تعطیل نشدن کسب و کارهای مردم است.

در این بلوار با توجه به بافت تاریخی آن به عنوان مکانی است توانسته حضور مردم را در خود داشته باشد و به نوعی علاوه بر مردم یزد، گردشگران نیز از فضای آن استفاده کنند.

بستن یک طرف از بلوار بسیج شاید باعث تغییر مسیرهایی شده است اما باید توجه داشت که بخشی از این حضور و ترافیک به دلیل استقبال مردم از این شاد راه است.

اگر به کلیه مسیرهای شهری بنگریم در روزهای پایانی سال و نخستین روزهای سال جدید شاهد ترافیک در نقاط مختلف هستیم که نمونه های آن را در صفائیه، آزادشهر، بلوار دانشجو، خیابان قیام و ... هستیم در حالی که در این خیابان های هیچ کدام برنامه ای نیست.

وجود پارکینگ های مختلف برای حضور مردم در استقبال از شادراه از عوامل دیگر انتخاب این مسیر بوده است که شاید ور مناطق قبلی این مشکل به وضوح مردم را با مشکل مواجه می کرد.

اگر از مردمی که در این مسیر حضور پیدا میکنند سوال کنیم شاهد استقبال از این انتخاب خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا