یزدفردا: همزمان با بهار معنویت و طبیعت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به برپایی "شادراه نور" اقدام کرده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ مدیر گردشگری این سازمان گفت: این برنامه توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با همکاری شهرداری مرکز تدارک دیده شده است و از تاریخ ۲۸ اسفند ماه با حضور استاندار و سایر مسئولان افتتاح شد.

علیرضا ثواچه در معرفی از جمله رویدادهای گردشگری و برنامه‌هایی که اجرا شده است به جشنواره "فرشتگان ریان" اشاره کرد و گفت:دانش آموزان دختر روزه اولی به همراه مادرانشان که بیشتر از مناطق محروم دعوت شده بودند در قالب تور از اماکن زیارتی و امامزادگان: سهل بن علی،سید جعفر،فتح الله، شاهزاده فاضل،سید گلسرخ، بازدید کردند که در طول بازدیدها در مورد احکام و مسائل ماه مبارک رمضان توضیح داده می شد سپس وارد سالن همایش امامزاده جعفر (ع) می‌شدند و بعد از اقامه نماز وضیافت افطار و برگزاری جشن هدایایی دریافت می‌کردند.

وی اضافه کرد: این جشنواره از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اسفند برگزار شد و در مجموع میزبان ۶۰۰ نفر از دانش آموزان روزه اولی به همراه مادرانشان بودیم.

ثواچه ادامه داد: جشنواره نان برای اولین بار با همکاری کمیته گردشگری خوراک اداره کل میراث فرهنگی در شادراه نور در حال برگزاری ست و ۵ تا ۶ نوع نان سنتی یزد‌ از جمله فطیر، لتیر،سوروکک و... در غرفه‌ها پخت می‌شود و با شعار "نونه که بند جونه!" معرفی می‌شود.

ثواچه در توضیح برنامه های نوروزی شادراه نور به رویداد یزدگردی اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان و همچنین مسافرین می توانند از ایستگاه باغ دولت آباد تا بلوار بسیج و محل برگزاری شادراه نور با سوار شدن اتوبوس‌ها و حضور راهنما در اتوبوس در مورد مکان‌های تاریخی و مذهبی در طول مسیر آشنا شوند و ضمن اینکه از ظرفیت اتوبوس‌ها به طور رایگان استفاده می‌کنند از معرفی مکان‌های تاریخی نیز بهره می‌برند.

وی افزود: این اتوبوس‌ها در دو شیفت صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳ و از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۷ فروردین برقرار است.

مسئول گردشگری شادراه نور در رابطه با برپایی غرفه صنایع دستی تجربه محور گفت: ۸ نفر از تولید کنندگان صنایع دستی دعوت شدند و با حضور در غرفه ها به معرفی فن و هنر انواع و اقسام صنایع دستی می پردازند.

 مسئول حوزه گردشگری شادراه نور ادامه داد: ویژه برنامه گردشگری نجوم نیز از ۲۸ اسفند تا ۷فروردین برپا است و بالون نجومی به صورت مصنوعی به معرفی کهکشان‌ها،ستاره‌ها و عالم هستی در پارت های نیم ساعته و به صورت رایگان به ارائه گردشگری نجوم می پردازد.

ثواچه به رویداد تور مجازی اماکن تاریخی و مذهبی اشاره کرد و گفت: این تور در کتابخانه مرکزی مستقر هستند و شهروندان با هفت عینک هوشمند به صورت سه بعدی و مجازی از مکان‌هایی بازدید می‌کنند که شاید تاکنون ندیده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در مجموع بیش از صد غرفه در این شاد راه دایر شده است و همکاران سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در همه ی حوزه ها اعم از فرهنگی، اجتماعی، آموزش شهروندی،ورزشی و عمرانی برای همه ی رده های سنی برنامه های مفرح تدارک دیده است و امیدواریم که مردم بهره ببرند.

گفتنی است، شاد راه نور از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۲۳-۱۹ در محل شادرراه نور واقع در بلوار بسیج میزبان شهروندان و مسافران یزد است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا