یزدفردا: اسقبال پرشور خانواده ها از غرفه ها مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برپایی غرفه های آموزش شهروندی در « شادراه نور» گفت: غرفه های آموزشی آموزش شهروندی در « شادراه نور» با استقبال پرشور مردم همراه شده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ «حسین حاتمی» مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت آموزش شهروندی گفت: موزش شهروندی امروزه نقش مهمی در تقویت روح جمعی و وجدان جمعی جامعه دارد؛ در واقع چنین آموزش هایی در یک جامعه باعث این شده که سه عنصر اصلی شهروندی چون نظام حقوقی، حس عضویت ملی و حس تعلق و وابستگی اجتماعی در وضعیت ارتباطات بین فرهنگی هر جامعه ای اثرگذار باشد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بحث آموزش شهروندی و ایجاد یک رابطه دوسویه و مطلوب بین شهروند و حوزه مدیریت شهری است و خروجی آن مطالبه‌گری و افزایش نقش مشارکت‌پذیری شهروندان در اداره امور شهری خواهد بود که موضوع حائز اهمیتی است لذا برای رسیدن به توسعه در هر یک از بخش ها نیاز به آموزش ضروری به نظر می رسد.

حاتمی گفت: در واقع آموزش شهروندمداری در یک جامعه باعث این شده که تمام اعضای جامعه از حس شهروندی مثبتی به صورت ملی برخوردار باشند و ضمن برخوداری از احترام ملی، از حقوق مشخص اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بهره‌مند گردند.

وی با اشاره به برگزاری غرفه های آموزش شهروندی در شادراه نور بیان کرد: هدف ما از اجرای این غرفه ها این است که آموزش های شهروندی را به شهروندان ارائه دهیم و آنها را با نقش ها، وظایف و تکلیف هایی که در قبال مدیریت شهری دارند آشنا کنیم.

وی افزود: قطعا ما باید وظایف و حقوق شهروندی را ارائه دهیم تا بتوانیم مردم را با این بخش مهم آشنا کنیم.

حاتمی ادامه داد: ایستگاه آموزش شهروندی و بازی های تعاملی بخش از این غرفه ها در « شادراه نور» است که کودکان می توانند از این طریق آموزش های شهروندی را فرا بگیرند.

مدیر آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: خلاقیت، استعداد خودت را کشف کن، کودک و خلاقیت، غرفه پرورش گل ها و کیاهان زینتی، مدیریت پسماند و ایستگاه آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث شهری از جمله غرفه های دیگر است که این هدف را دنبال می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانش آموزان و کودکان استقبال خوبی از غرفه ها داشته اند که در این راستا ما از ظرفیت آموزشگرها در غرفه های مربوط به غرفه ها را استفاده کرده ایم تا آموزش ها را به صورت چهره و چهره به شهروندان ارائه دهیم.

حاتمی گفت: با استفاده از امکانات دیگری مانند تخته شاسی ها، فضاهای دیجیتال آموزش ها به شهروندان این هدف دنبال می شود.

وی بیان کرد: رسالت اصلی ما آموزش به شهروندان است که امیدواریم بتوانیم فعال عمل کنیم و اثرگذار باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا