یزدفردا: مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استانداری یزد اعلام کرد: بودجه شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن از محل مالیات بر ارزش افزوده استان پرداخت شده است.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی صمیمی ضمن بیان این مطلب افزود: ۱۶۴ میلیارد تومان نیز از طریق وزارت کشور به شهرداری‌ها، کمک و پرداخت شده است.

وی یکی دیگر از اعتبارات شهرداری‌ها را ساماندهی مناطق حاشیه نشین دانست و گفت: مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان‌ بابت ساماندهی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی به شهرداری ها پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر شوراها با اشاره به لزوم بهسازی ناوگان ماشین آلات شهرداری‌ها، افزود: ۶۳ ون، ۸۰ تاکسی و ۱۶ اتوبوس جهت بهبود خدمات جابجایی مسافرین درون شهری در سال ۱۴۰۲ در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است.

وی تخصیص قیر به منظور بهسازی معابر شهری را از دیگر خدمات دولت به شهرداری ها دانست و افزود: دو هزار و ۳۵۰ تن قیر جهت اجرای طرح آسفالت در محلات هدف بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

صمیمی اظهار کرد: تعداد ۱۵ دستگاه ماشین آلات حمل زباله و آتش نشانی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان در پایان نیز از جذب ۶۱ نفر نیروی متخصص برای شهرداری‌های استان به صورت قرارداد کار معین و شرکتی عمدتا برای مشاغل آتش نشانی و پست های تخصصی خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا