یزدفردا: رئیس پلیس راهور استان یزد از کاهش ۵۰ درصدی میزان تصادفات فوتی در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تردد در هسته مرکزی در زمان عصر و شب به کندی انجام می‌شود.

به گزارش یزدفردا: مهدی زارع در خصوص وضعیت ترافیک و تردد در شهر یزد در ایام نوروز گفت با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفندماه در یزد آغاز شده است، گفت: میزان تصادفات فوتی درون شهری استان یزد تا به امروز یعنی اول فروردین۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد و تصادفات جرحی نیز سه درصد کاهش داشته است.  

وی افزود: تا به امروز در سطح استان یک مورد تصادف منجر به فوت در اثر برخورد عابر پیاده با موتورسیکلت در تقاطع آزادشهر شهرستان یزد داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان یزد در خصوص وضعیت ترافیک در شهر یزد نیز گفت: در هسته مرکزی یزد به دلیل ورود مسافران و خریدهای نوروزی، ترافیک و کندی حرکت خودروها وجود دارد که عموما شب‌ها تا ساعت ۲۴ ادامه می‌یابد.  

زارع ادامه داد: بیشترین بار ترافیک شهر یزد در خیابان‌های امام، قیام، حضرت مهدی و بلوار بسیج متمرکز شده است که انجام مراسمات و اعمال محدودیت از تقاطع بسیج سلمان تا فاطمیه کندی ترافیک و ایجاد گره‌های ترافیکی را در این محدوده به دنبال داشته است.  

وی افزود: علیرغم مخالفت پلیس با مسدود شدن و اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر بلوار بسیج سلمان تا تقاطع فاطمیه متأسفانه این اقدام انجام گرفت که مشکلات عدیده ترافیکی برای شهروندان ایجاد کرده است و این معبر که به عنوان جایگزین ترافیک خیابان‌های امام و فرخی محسوب می‌شد اکنون از دسترس شهروندان خارج شده و بار ترافیکی مضاعفی را به هسته مرکزی شهر تحمیل کرده است.  

رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به محدودیت اعمال شده از تقاطع بسیج سلمان به سمت فاطمیه در صورت امکان از معابر جایگزین و معابر حاشیه‌ای شهر استفاده کنند تا زودتر به مقصد مورد نظر خود برسند.      

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا