یزدفردا: شادراه نور در برنامه روزانه نوروز یزدی‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

به گزارش یزدفردا: از شامگاه ۲۸ اسفند رویدادی در یزد آغاز به کار کرد که مشابه آن را هرگز یا لااقل کمتر در یزد عزیزمان دیده بودیم؛ این رویداد عظیم با نام شادراه نور تا ۷ فروردین‌ماه ادامه دارد و در شب‌های آغازین آن چنان با استقبال عظیمی رو به رو شده که هیچ زبانی قادر به وصف این حجم از استقبال شهروندان نیست!

اما آیا مردم واقعا از چنین رویدادی رضایت دارند؟ برای جواب این سوال کافی است قدمی بزنید و از نظر بگذرانید که در این شادراه برای هر نوع سلیقه‌ای غرفه‌ یا ایستگاهی وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند؛ برای مثال دیشب در غرفه خشت و خاطره با پسر جوانی رو به رو شدیم که مهندسی عمران خوانده بود و به سازه‌های بتنی علاقه زیادی داشت...پسر با دیدن خشت تصمیم گرفت دستی به گل برساند و همین کافی بود تا چند ساعتی با خشت خاطره لذت بخشی را به ثبت برساند.

اگر بی هدف به شادراه بیایید کمی بعد از غرفه خشت و خاطره، نوشته‌های اینحا مسیر بازیست شما را به محوطه‌ای سرازیر می‌کند که صدها تن از شهروندان به بازی و شادی می‌پردازند و دست آخر با دریافت کارت شادی بخت خود را در گردونه شانس برای دریافت جایزه امتحان می‌کنند.

البته در طول مسیر به جنگ شادی می‌رسید که صندلی های پر شده، لبخندهای از ته دل، دوربین‌هایی که هنرنمایی هنرمندان حاضر بر صحنه را شکار می‌کنند با زبان بی زبانی می‌گوید که شادراه نور لذتی است که بیشتر از هرچیز دیگری می‌تواند رضایت شهروندان یزدی را جلب کند، حتی بیشتر از خبرهای زردی که بیشتر از دلسوزی رنگ کینه توزی به خود گرفته است!

القصه این تنها ۳ بخش رخ داده در شادراه نور است و برای تجربه لذت بخش بیش از ۱۰۰ برنامه‌ نظیر غرفه‌های مهدویت و نان یا بازارچه، موزه زنده و یا گردشگری نجوم که در این رویداد به چشم می‌آید باید زمان گذاشت و تا ۷ فروردین ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در شادراه به نور معنویت رسید و البته لذت برد!

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا