به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ رییس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای برنامه های متنوع با رویکرد معرفی سبک زندگی و فرهنگ یزد همزمان با بهار قرآن و طبیعت خبر داد.

احمدعظیمی فر گفت: ویژه برنامه های بخش فرهنگی شاد راه نور با برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته استانی، بعضا کشوری و بین المللی به عنوان آغازگر همه برنامه‌ها،هرشب ساعت ۱۹ در شادراه نور برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: جشن و جنگ شبانه نیز از ۲۸ اسفند ماه تا ۷ فروردین ماه با حضور هنرمندان بومی و گروه‌های هنری طنز پرداز،مجریان،خواننده‌ها و اجرای گروه‌های سرود، بازی با سایه و تردستی برپا است.

عظیمی فر به ایجاد غرفه‌های مهدویت اشاره کرد که فرهنگسرای امام مهدی عجل الله متولی برگزاری این غرفه هاست و با هدف ترویج یاد و نام امام زمان(عج) به فعالیت می پردازند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با حضور در این غرفه پس از گوش دادن به صوت نمادین از طرف امام زمان(عج) خطاب به شیعیان شروع به نوشتن دلنوشته های خود میکنند، و شاخه گل نرگس دریافت میکنند. همچنین با پرسش و پاسخ راجع به عصر ظهور و بحث های چالشی بعضا هدایایی در قالب ملزومات حجاب نیز دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: غرفه‌های هنری نقاشی خط با حضور استاد راضی، خوشنویسی با عنوان"یزد شهر زندگی و بندگی" و اسماء الحسنی صورت می گیرد.

عظیمی فر در مباحث نمایشی نیز به اجرای خیمه شب بازی، تئاتر خیابانی لنگ درازها در محل شادراه نور اشاره کرد.

احمد عظیمی فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت:۶ پارک سطح شهر از جمله پارک کوهستان،مهر ملل، آزادگان،غدیر،پارک بزرگ شهر و شاه ابوالقاسم به اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشارکت پایگاه‌های بسیج می پردازند که تپه نورالشهدا پارک کوهستان از ۲۹ اسفند تا پایان شبهای قدر هرشب برای عموم مردم با حضور گروه های سرود،مادحین و راویان برنامه های شهدایی دارد.

درسینما روباز پارک بزرگ شهر نیز برنامه های مربوط به کودک و نوجوان و بازی های معارفی از۳ تا ۸ فروردین جهت اجرای برنامه ها فعالیت دارند.

بقیه پارک‌ها نیر در ایام عید غالبا در ساعات بعد از افطار میزبان شهروندان و مسافران با اجرای برنامه های متنوع هستند.

رییس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از ویژه برنامه دیگر با عنوان جشن روزه اولی ها یاد کرد که ۴ فروردین با همکاری هیئت شباب الحسن در حسینیه امیرچقماق برگزار خواهد شد.

همچنین ۶فروردین نیز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشن و مولودی خوانی در همین مکان برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا