از امیرچقماق و کوچه مازاری ها تا بلوار بسیج: یزد نیاز به حمایت از مسولین جسور دارد! 

در زمان شورای اول شهر یزد، مهندس شرافت تلاش خود را معطوف کرد تا میدان امیرچقماق به محلی برای تجمیع فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی باشد. برگزاری مسابقات ورزشی، بازی های محلی و برگزاری نمایشگاه متعدد از دیگر برنامه های او بود. 

زمانی دیگر با گروه کاری سید حسینی، مهندس عظیمی زاده وشرافت که با شجاعت تمام اقدام به اجرای پیاده راه خیابان مسجد جامع و طرح حسینیه تا حسینیه نمودند، با هدف ایجاد پیاده راه قیام شکل گرفت متاسفانه با واکنش منفی منتقدین و ایجاد بحث های سطحی جلو آن گرفته شد. هرچند تلاش‌هایی برای استفاده از شبانه خیابان قیام در ماه مبارک رمضان در زمان مهندس جمالی نژاد انجام شد و حتی موفقیت آمیز هم بود ولی باز منتقدین همیشگی را راضی نکرد و حمایت همه جانبه از آن نشد.

پس از آن کوچه مازاری ها با نامگذاری کوچه فرهنگ هنر چند سالی پاتوق شادی آفرینی بود و آن هم با انتقاد ترافیک و غیره مورد حملات دوستان منتقد قرار گرفت و مدیران برنامه ریز مورد هجمه قرار گرفتند.

حال، بلوار بسیج هم با برنامه ریزی طولانی مدت و استفاده از دهها هنرمند و عزیزان دلسوز شهر یزد محلی برای تبادل فرهنگی شده و حداقل بالای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم از در آمد این حرکت استفاده کرده و به نوعی از بخش گردشگری، ارتزاق می کنند، این در حالی است که باز یک حرکت و حملات تند با استدلال های نادرست از استاندار گرفته تا دادستان و شهردار و شورای شهر را مورد هجمه قرار دادند تا دیگر کسی جرات نکند بدون اجازه برای این شهر حرکتی انجام دهد.

البته در همین حال یک نکته ای که نمی توان به آن اشاره کرد اظهار نظر رئیس راهنمایی و رانندگی بود که هرساله با آمدن مسافران به شهر یزد نتوانسته اند در روز های ابتدایی سال، ترافیک خیابان امام که از آمدن مسافران نوروزی و تردد به بافت تاریخی غیر قابل کنترل می شود را به صورت روان و برنامه ریزی شده هدایت کنند و حال چه بهانه ای بهتر از بلوار بسیج برای پوشاندن ضعفهای خود! 

کاش به جای اظهار نظر این چنینی راه های رفع مشکل را می فرمودند که مردم و مسافران ضمن استفاده از بلوار بسیج برای دسترسی به بافت تاریخی از راه های جایگزین استفاده از مسیر حلقوی یزد و مسير بلوار مدرس، دهه فجر، صابریزدی، بلوار استقلال و جمهوری اسلامی و دانشجو استفاده کرده و خود را به محل مورد نظر خود برسانند و یک بلوار هم برای تبادل فرهنگی را حمایت و همراهی می کردند و دستاویزی برای حملات گسترده به افرادی که ماه‌ها تلاش کرده بودند، ایجاد نمی کردند.

یک نکته مهم تر اینکه دوستی از دهها تلاش به دف و ساز گیر داده و آنها را نتیجه شادی نمی داند و متاسفانه برای همراه کردن دوستان مذهبی با انتقاد از سر بهانه خود بد راهی را انتخاب کرده و بدون دقت به دهها برنامه ای که هر کدام ماها برای آنها برنامه ریزی شده بود باعث سردرگمی خوانندگانی شد که از نزدیک این برنامه ها را دیره بودند شد و کل انتقادش را خود با دست خود پاسخ داد.

در پایان بیاییم برای یکبار هم که شده اگر برنامه ای را نمی پسندیم به کل کار حمله نکنیم و ضمن انتقاد به نقاط مثبت آن هم اشاره و اگر پیشنهاد بهتری داریم انعکاس دهیم.

یا حق

حسین جلالی، سردبیر یزدفردا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا