یزدفردا: رییس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت یزد: همه‌ی اقدامات پیشگیری از هاری شامل شستشو، سرم، تزریق واکسن و در مواردی اگر آنتی بیوتیک لازم بوده برای افراد حیوان گزیده در اشکذر و زارچ صورت گرفته است.

به گزارش یزدفردا: یک قلاده سگ ولگرد در شهر‌های اشکذر و زارچ یزد ۱۶ نفر را راهی بیمارستان کرد.

 رییس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت یزد گفت: روز جمعه ۱۷ فروردین ماه ساعت ۱۳:۱۸ گزارش اولین مورد حیوان گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری از هاری زارچ اعلام شد و اقدامات پیشگیری از هاری برای فرد صورت گرفت و در لحظات بعد سه نفر دیگر به این مرکز مراجعه کردندو تزریق سرم ضد هاری و واکسن ضد هاری و کزاز در زارچ برای این چهار نفر فرد زارچی صورت گرفته است. 

مینوسپهر اضافه کرد:با گزارش اینکه سگ به طرف اشکذر رفته، هماهنگی با دامپزشکی و مسئولان اشکذر صورت گرفته تا اقدامات کامل صورت گیرد، ولی در اشکذر هم ۱۲ نفر مراجعه کننده حیوان گزیدگی داشته اند که درمان‌ها برای این افراد نیز صورت گرفته است. ۴ نفر وخامت داشته اند که به یزد اعزام شده اند و در بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند که یک نفر ترخیص شده است و ۸ نفر دیگر در مراکز پیشگیری از هاری زارچ در حال دریافت خدمات هستند و سگ باهمکاری مردم و فرمانداری معدوم و نمونه ارسال شده ولی هنوز جواب نمونه اعلام نشده است.

وی ادامه داد: مرکز یزد، منتظر جواب نمانده وهمه اقدامات پیشگیری از هاری شامل شستشو، سرم و تزریق و در مواردی اگر آنتی بیوتیک لازم بوده برای افراد صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا