عدم پاسخ گویی شهردار اردکان،  زخمی عمیق بر جسم خسته کادر درمان استان

 به گزارش یزد فردا: هشت سال پیش کمیته رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یزد شهید صدوقی(ره) یزد با همکاری شرکت تعاونی کارکنان این دانشگاه در اقدامی غیر تخصصی با تبلیغاتی گسترده  اقدام به فروش به اصطلاح  زمین در قطعات 500 متری  و در واقعیت 500 سهم مشاع از 173270سهم از زمین پلاک 16فرعی  واقع در منطقه  سانیج روستای دشتک سفلی و مزرعه ای  موسوم به مهرآباد به کادر درمان استان یزد کرد.

پیرو این اطلاعیه  بیش از 107 نفر از کادر درمان استان نیز به اعتبار کمیته رفاهی و با اندیشه سرمایه گذاری برای آینده خود و خانواده، امتیاز قطعات اعلامی را خریداری  و هزینه آن را طبق شرایط اعلام شده از سوی کمیته رفاهی پرداخت کردند.

کمیته رفاهی دانشگاه  در ابتدای کار بدون اینکه از شرایط و قوانین  قطعه بندی و تفکیک زمین با کاربری مزروعی مطلع باشد ، مدت زمان تفکیک ، قطعه بندی و زیر سازی قطعات را دو سال از سوی فروشنده  اعلام کرده بود و به منظور ضمانت حسن انجام این تعهد سند مالکیت کل مزرعه را بصورت قطعی به نام نماینده کمیته رفاهی دانشگاه آقای دکتر احمد رضا متالهی انتقال داد.

 ولی با گذشت این دوسال و عدم اجرای تعهدات فروشنده، تازه مشکلات یکی پس از دیگری آشکار شدند. ادعای اهالی روستای دشتک مبنی بر حق مالکیت بر بخش زیادی از مزرعه و اقدام به کشت و زرع در آن و همچنین فروش بخش بزرگی از این مزرعه به فرد دیگری توسط مالک اصلی آن، گوشه ای از  مشکلات  متعدد و بزرگی بود که آشکار شد در واقع کمیته رفاهی بدون استعلام از مراجع ذیربط اقدام به خرید مزرعه کرده بود. مزرعه ای که بخش بزرگی از آن به دیگری فروخته شده بود.

بعد از گذشت حدود چهار سال از فروش سهام مزرعه به کادر درمان ، نماینده وقت کمیته رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد که حالا دیگر به سمت شهردار اردکان منصوب شده بود و بار مسئولیت شهرداری اردکان را به دوش می کشید برای حل موضوع و کمتر کردن مسئولیت خود نسبت به فروش این مزرعه ، به خریداران پیشنهاد تعیین نماینده از بین خودشان داد و در واقع آنان از از چاله ای به چاهی انداخت .

خریدارن نیز غافل از خم و چم کار و مشکلات پیش رو  و با فکر اینکه سرمایه از دست رفته خود را  احیاء کنند بنا به پیشنهاد ارائه شده توسط شهردار اردکان ، اقدام به برگزاری انتخابات در بین خود و در نهایت انتخاب 5 نفر نماینده کردند. نمایندگانی که علی رغم تلاش و پیگیری های که صورت دادند راه به جای نبردند و گره کار کورتر و کورتر شد.

و حالا بعد از گذشت هشت سال از صدور آن اطلاعیه کذایی توسط  کمیته رفاهی دانشگاه علوم پزشکی ، نتهنا هیچ کدام از مسئولین وقت و فعلی دانشگاه و کمیته رفاهی و نماینده آن پاسخ گو نیستند بلکه هیچ مدرک و سند معتبری که قابل ارائه در محاکم قضایی بر علیه خود باشد را به خریداران تحویل نداند.

هم اکنون نیز با گذشت هشت سال از فروش این مزرعه همه خریداران در بلا تکلیفی محض به سر می ربرند و هر روز نیز با مشکلات جدیدی روبرو هستند.

هم اکنون نیز که این گزارش تهیه می شود عده کثیری از اهالی آن منطقه اقدام به احیاء و کشاورزی بر روی زمین های که به اصلاح به کادر درمان فروخته شده و اسناد آن نیز به نام نماینده کمیته رفاهی دانشگاه انتقال یافته هستند.

مزرعه ای که کادر درمان با هزار امید و آرزو در خرید آن سهیم شده بود هم اکنون مثال گوشت قربانی تشبیه شده که هر کسی گوش های از آن را می برد و کسی پاسخ گویی مطالبه هشت ساله کادر درمان نیست.

یزد فردا، آماده شنیدن پاسخ نماینده وقت کمیته رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) است.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا