یزدفردا: مدیر انتقال خون شهرستان بم با اشاره به کمبود خون در این شهرستان، از شهروندان خواست برای اهدای خون به پایگاه‌ انتقال خون مراجعه کنند.

به گزارش یزدفردا: دکتر اسما عزیزآبادی امروز دوم اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به تعطیلات و ایام ماه مبارک رمضان، با کمبود شدید خون مواجه هستیم و از همشهریان در خواست داریم برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به ضرورت تامین خون برای بیماران تالاسمی بیان کرد: اهداکنندگان خون با اقدام خود، به این بیماران زندگی دوباره می‌بخشند.

مدیر انتقال خون بم با اشاره به اینکه به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر میزان اهدای خون‌ در بم با میزان درخواست خون متناسب نیست که این موضوع مقداری نگرانی بابت ذخایر خون ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن مستمر و همیشگی است، ‌افزود: باید توجه کرد که تنها منبع دریافت خون، انسان‌ها هستند و به هیچ عنوان ماده‌ دیگری قابل جایگزینی با خون نیست.

عزیزآبادی اظهار کرد: در عین حال بحث اهدای پلاکت نیز بسیار مهم است و برخی بیماران مانند مبتلایان به سرطان نیاز حیاتی به پلاکت دارند.

وی تصریح کرد: عمر پلاکت سه روز است و تقریباً ما به صورت روزانه پلاکت را دریافت و توزیع می‌کنیم. بنابراین مردم به بحث اهدای پلاکت هم توجه داشته باشند؛ یکی از فرآورده‌هایی که از خون اهدایی جدا می‌شود، پلاکت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا