یزدفردا: با ما همراه شوید تا سفری به دور دنیا با طعم‌های مختلف صبحانه داشته باشیم و ببینیم مردم در هر نقطه از جهان با چه خوراکی‌هایی روز خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: صبحانه، اولین وعده غذایی در روز، نقشی کلیدی در تامین انرژی و سلامتی انسان ایفا می‌کند. اما در گوشه و کنار جهان، مردم با رسوم و فرهنگ‌های گوناگون، صبحانه‌های متنوعی را بر سر سفره خود می‌گذارند. در این راهنمای جامع، با ما همراه شوید تا سفری به دور دنیا داشته باشیم و صبحانه‌های رنگارنگ مردم سرزمین‌های مختلف را به تماشا بنشینیم.

صبحانه در ایالات متحده

قهوه و پنکیک: آمریکایی‌ها به طور سنتی روز خود را با نوشیدن قهوه و خوردن پنکیک آغاز می‌کنند. کافئین موجود در قهوه، خواب‌آلودگی صبحگاهی را از بین می‌برد و پنکیک، منبعی از کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن است.

تخم‌مرغ و بیکن: تخم‌مرغ، منبعی غنی از پروتئین و بیکن، منبعی از چربی است که به حفظ تعادل قند خون کمک می‌کند.

آبمیوه: آبمیوه، سرشار از ویتامین‌ها و فیبر، طراوت و شادابی را به صبحانه آمریکایی‌ها می‌بخشد.

صبحانه در ژاپن

چای گیاهی و برنج سفید: ژاپنی‌ها روز خود را با نوشیدن چای گیاهی و خوردن برنج سفید آغاز می‌کنند. چای گیاهی، خواص آرامش‌بخش و آنتی‌اکسیدانی دارد و برنج سفید، منبعی از کربوهیدرات است که انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند.

سوپ میسو: سوپ میسو، غذای سنتی ژاپنی‌هاست که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.

صبحانه در هند

چای و دوسا: هندی‌ها روز خود را با نوشیدن چای و خوردن دوسا آغاز می‌کنند. دوسا نوعی پنکیک از برنج و ماش سیاه است که فیبر و پروتئین بالایی دارد.

سامبار و چتنی: سامبار، نوعی خورش و چتنی، چاشنی‌های تند و خوشمزه‌ای هستند که به صبحانه هندی‌ها طعم و مزه می‌بخشند.

صبحانه در آلمان

سوسیس، نان و تخم‌مرغ: آلمانی‌ها روز خود را با خوردن سوسیس، نان و تخم‌مرغ آب‌پز آغاز می‌کنند. سوسیس، منبعی از پروتئین و چربی است، نان، منبعی از کربوهیدرات و تخم‌مرغ، منبعی از پروتئین و ویتامین است.

صبحانه در ویتنام

سوپ فو: ویتنامی‌ها روز خود را با خوردن سوپ فو آغاز می‌کنند. این سوپ سنتی ویتنامی، از گوشت، سبزیجات معطر و رشته فرنگی تهیه می‌شود و سرشار از مواد مغذی است.

صبحانه در برزیل

میوه و اسموتی: برزیلی‌ها روز خود را با خوردن میوه‌های تازه و اسموتی‌های استوایی آغاز می‌کنند. میوه‌ها، سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و اسموتی‌ها، منبعی از انرژی و طراوت هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا