یزدفردا: قاب دبی، با نام‌های دیگر دبی فریم و برج پرواز دبی، به عنوان بزرگ‌ترین قاب عکس جهان، در زمره جدیدترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری دبی به شمار می‌رود.

به گزارش یزدفردا: این شاهکار معماری که در پارک زعبیل این شهر واقع شده، با عظمت و شکوه خود، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

قاب دبی، فراتر از یک جاذبه

پیاده‌روی در مسیر شیشه‌ای: قدم زدن روی مسیر شیشه‌ای در طبقه آخر قاب دبی، تجربه‌ای بی‌نظیر و هیجان‌انگیز است. از این ارتفاع، می‌توانید شاهد مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر مدرن دبی و همچنین محله‌های قدیمی‌تر آن باشید.

موزه مدرن دبی: با بازدید از موزه مدرن دبی که در داخل قاب قرار دارد، سفری در زمان را تجربه خواهید کرد و با روند پیشرفت و تحولات چشمگیر این شهر آشنا خواهید شد.

نماد گذشته، حال و آینده: قاب دبی، با طراحی منحصربه‌فرد خود، گویی پلی میان گذشته و حال دبی ایجاد می‌کند و تصویری از پیشرفت و شکوفایی این شهر را در کنار حفظ هویت تاریخی آن به نمایش می‌گذارد.

آدرس و اطلاعات بازدید:

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، پارک زعبیل، دروازه چهارم (گیت چهار)

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۹ شب

هزینه بلیط:

بزرگسالان: ۵۰ درهم (۱۳٫۵ دلار)

کودکان زیر سه سال: رایگان

کودکان سه تا ۱۲ سال: ۲۰ درهم (۵٫۴ دلار)

افراد توان‌یاب و دو نفر همراه آن‌ها: رایگان

بهترین زمان بازدید: صبح و هنگام غروب

نکات مهم:

در تعطیلات آخر هفته، قاب دبی شلوغ‌تر از حد معمول است.

برای بازدید راحت‌تر، در روزهای هفته به این جاذبه بروید.

مشخصات فنی:

ارتفاع: ۱۵۰٫۲۴ متر

عرض: ۹۵٫۵۳ متر

مساحت: ۹,۹۰۰ متر مربع

مصالح: شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن

تاریخچه قاب دبی:

ایده ساخت قاب دبی در سال ۲۰۰۹ میلادی با هدف خلق یک سازه منحصربه‌فرد و نمادین برای شهر دبی مطرح شد. در یک رقابت بین‌المللی، طرح فرناندو دونیس، معمار اسپانیایی، از میان ۹۲۶ طرح پیشنهادی، برگزیده شد. ساخت این بنا در سال ۲۰۱۳ آغاز و در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید.

معماری قاب دبی

طراحی مستطیلی با الهام از نسبت طلایی: قاب دبی به شکل مستطیلی طراحی شده و از نسبت طلایی ۱٫۱۶۸ در آن استفاده شده است. این نسبت، در بسیاری از آثار هنری و معماری، تعادل و زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

نمای شیشه‌ای: استفاده از شیشه در نمای قاب دبی، جلوه‌ای مدرن به آن بخشیده و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا محله‌های قدیمی‌تر شهر را از منظری جدید ببینند.

نقوش الهام‌گرفته از اکسپو ۲۰۲۰: قاب دبی با نقوش زیبایی تزیین شده که از لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ الهام گرفته شده است.

قاب دبی، جاذبه‌ای بی‌نظیر برای هر سلیقه‌ای:

باغ‌های زیبا، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعدد در محوطه قاب دبی، این مکان را به مقصدی ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی تبدیل کرده است. بازدید از قاب دبی، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز برای هر مسافری خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا