یزدفردا: در راستای شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بازدید از اراضی تفرجگاه غربالیز شهرستان مهریز انجام شد.

به گزارش یزدفردا: گشت مشترک شناسایی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی تفرجگاه غربالبیز با حضور مصدق سرپرست فرمانداری، محسنی الحسینی سرپرست، زارعزاده معاون مدیریت جهاد کشاورزی و خلیلی بخشدار مرکزی شهرستان انجام شد.

محسنی الحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان، سوداگران زمین که منافع عمومی برایشان بی‌اهمیت است و دغدغه‌ای جز کسب منافع ندارند فعالیت گسترده‌ای جهت تغییر غیرمجاز کاربری در این حوزه قضائی دارند که اقدامات مقابله‌ای جهت شناسایی و برخورد قانونی با آنها در کنار پیشگیری از تغییر کاربری‌ها ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به اثرات غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود، لزوم مشارکت و نظارت همگانی برکسی پوشیده نیست؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا