یزدفردا: مدیر جهاد کشاورزی جیرفت خسارت ناشی از بارش های اخیر و سیلاب ها را به بخش کشاورزی در این شهرستان بیش، از ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد که رقم قابل توجهی است.

به گزارش یزدفردا: محمد حسن رئیسی با اشاره به میزان خسارت ناشی از بارش های اخیر به بخش کشاورزی گفت:بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان از روستاهای حوزه مراکز جهادکشاورزی هوکرد، هلیل و رضوان‌ برآورد اولیه خسارات ناشی از سیلاب نزولات جوی در روزهای پایانی فروردین ماه در حوزه رضوان خسارات وارده به محصولات زراعی و سبزیجات برگی ۲۵ میلیارد و ۹۱۱میلیون تومان و خسارات وارده به کانال‌های بتونی و خاکی و خطوط انتقال آب یک میلیارد و ۴۱۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان بوده است.

وی خسارت به مزارع سیب زمینی و پیاز بهاره را بیش از ۵۳ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: در حوزه مرکز خدمات هلیل خسارات وارده به مزارع محصولات زراعی نظیر سیب و پیاز بهاره و گوجه‌ و غیره ۵۳ میلیارد و ۶۱۰میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از برآورد خسارات به قنوات نیز ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: تاکنون گزارش خسارت به ۳ قنات گناو، احمدآباد و مارمرد به میزان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده است که برای کشاورزان مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

رئیسی بیشترین میزان خسارت را به مزارع پیاز در بخش های مختلف شهرستان جیرفت دانست و گفت: مبلغ ۵۲۲ میلیون تومان خسارت به مزارع پیاز و گوجه و نشا پیاز در حوزه مرکز خدمات حسین آباد بخش اسماعیلی ،در اثر بارندگی‌های اخیر وارد شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا