یزدفردا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش در خط مقدم پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی قرار دارد.

به گزارش یزدفردا: رضا رضایی سوم اردیبهشت ماه در دیدار با قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری اظهار کرد: طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) با هدف شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب دیده و خدمات موثر و به هنگام به این دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.

وی افزود: کمک آموزش و پرورش، شناسایی به‌موقع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان و غربال‌گری آن‌ها برای عرضه خدمات است تا در صورت نیاز به شرکای نماد یا سازمان‌های همکار ارجاع داده شود که در این صورت مداخلات کم هزینه‌تر و موثرتر خواهد بود.

رضایی تصریح کرد:اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را از ریشه درمان کنیم، باید بر آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیاء آنان تمرکز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تلاش این نهاد در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با توجه به مدارس شبانه‌روزی، زمینه‌های ترک تحصیل در میان دانش آموزان را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: مدرسه برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کانون سرمایه‌گذاری است و بدین منظور، همدلی و هماهنگی خانواده‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها با نهاد مدرسه می‌تواند موجب بهبود نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و سرانجام استقرار یک نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا