یزدفردا: سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به عملکرد یک ساله اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سال گذشته ۸۷۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان کرمان انجام شده است.

به گزارش یزدفردا: علی عبداللهی امروز چهارم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جابه‌جایی ۱۴ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در ۸۷۰ هزار سفر در استان کرمان انجام شده که از این میزان بیش از ۳۲۰ هزار سفر با اتوبوس، حدود ۳۰۰ هزار سفر با مینی بوس و بیش از ۲۵۰ هزار سفر با سواری کرایه انجام شده است.

وی افزود: در بخش حمل و نقل مسافر استان کرمان در مجموع ۵۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، شامل ۹۷۰ دستگاه اتوبوس، ۱۹۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۳۸۸ دستگاه سواری کرایه کار جابه‌جایی مسافر استان کرمان را به عهده دارند. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه آمار ثبت شده از سفر برای جابه‌جایی مسافران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های استان کرمان نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان ۳۱ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری با بیش از ۴۰۰۰ نفر راننده حرفه‌ای صاحب کارت هوشمند در بخش مسافر فعالند. 

عبداللهی از مسافران تقاضا کرد: سفرهای خود را به صورت برنامه‌ریزی شده و با تهیه بلیت اینترنتی یا از دفاتر شرکت‌های مسافری انجام دهند و در این راستا حتما از تلفن گویای ۱۴۱ برای ارسال انواع پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری و همچنین عملکرد شرکت‌های مسافربری استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا