یزدفردا: مدیرکل مدیریت بحران استان یزد: ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی در کنار گروه‌های جهادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش یزدفردا: ملک زاده گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌ها رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا