در حاشیه بزرگداشت مرحوم آذر یزدی مطرح شد :

پنجمین گردهمائی سراسری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در یزد برگزار می شود

یزدفردا "علامه دکتر مهدی محقق استاد برجسته دانشگاه و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و میرزا محمد کاظمینی پژوهشگر و رئیس هیات امنای بنیاد ریحانه الرسول (س) با حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاح شیخ محمد علی صدوقی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی پژو هشی ریحانه الرسول(س): دکتر مهدی محقق چهره ماندگار ادب فارسی که بنا به دعوت بنیاد ریحانه الرسول جهت شرکت در بزرگداشت مرحوم آذر یزدی به یزد آمده بودند عصر پنج شنبه طی دیداری با امام جمعه محترم یزد ، هدف از تشکیل انجمن ترویج زبان و ادب فارسی را نظارت بر برنامه های آموزشی زبان و ادب فارسی در سطح کشور ، عنوان نمودند.
وی افزودند: گردهمائی سراسری انجمن که در سالهای گذشته در دانشگاه اصفهان ، مشهد و بنیاد ایرانشناسی در تهران برگزار شده بود انشاءا... در شهریور ماه سال آتی با حضور دویست شخصیت بر جسته ادبی با همکاری بنیاد ریحانه الرسول و دانشگاه یزد در شهرستان یزد برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است موسسین انجمن ترویج و ادب فارسی آقایان: دکتر سید جعفر شهیدی ، دکتر ضیاءالدین سجادی، دکتر منوچهر مرتضوی ، دکتر توران وصال و دکتر غلامحسین یوسفی تحت نظارت و اشراف آقای دکتر مهدی محقق بودند.
همچنین در این دیدار آقای میرزا محمد کاظمینی پیرامون برگزاری یادمان مرحوم آذر یزدی سخنانی ایراد نمودند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صدوقی ضمن خیر مقدم به علامه مهدی محقق از شخصیت برجسته فقهی و ادبی ایشان تجلیل و رهنمودهای لازم را ارائه و برای برگزارکنندگان این اجلاس مهم علمی آرزوی موفقیت نمودند.
در طی سفر دکتر مهدی محقق، استادان و دانشجویان دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد نیز نشستی با ایشان داشتند.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا