پایگاه اینترنتی "اسلامی ندوشن " راه اندازی شد
پایگاه اینترنتی دکتر محمد علی اسلامی ندوشن - پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران ، که اطلاعاتی را درباره زندگی و اندیشه وی ارائه می کند ، راه اندازی شد .

 به گزارش  مهر،  پایگاه اینترنتی اسلامی ندوشن دارای پنج پیوند فعال درباره زندگی نامه ، آثار  و مصاحبه ها و عکسهای نامبرده است . 

این گزارش حاکی است دکتر اسلامی ندوشن در 1304 خورشیدی در روستای ندوشن یزد زاده شد. وی بعد از اتمام تحصیلات خود در رشته ی حقوق از دانشگاه سوربن و پس از مدت کوتاهی اقامت در انگلستان به ایران آمد. چند سالی در کار قضا بود اما بسرعت به سمت علاقه پایان ناپذیر خود یعنی تدریس و تحقیق و نگارش در حوزه  تاریخ و ادب فارسی کشیده شد و تا به امروز با سربلندی در این کرانه باقی مانده است.

دكتر اسلامي ندوشن

وی در مدت پنجاه سال بیش از چهل و پنج کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر در آورده است. تأسیس فرهنگسرای فردوسی و انتشار فصلنامه " هستی" از جمله کارهای او در زمینه اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.

  برخی از آثار وی عبارتند از: ایران را از یاد نبریم ،  به‌ دنبال ‌سایه ‌همای ، فرهنگ‌ و شبه‌ فرهنگ ‌،  ذکر مناقب ‌ حقوق‌ بشر در جهان‌ سوم‌، سخنها را بشنویم‌، پیروزی‌ آیندة‌ دموکراسی‌،  صفحه‌ای‌ از تاریخ‌ ایران‌ و یونان‌ در بستر باستان‌، تامل در حافظ‌ و یگانگی‌ در چند گانگی‌، 

نام اسلامی با مقاله هایی ارزشمند چون : زندگی و مرگ پهلوانان، ایران را از یاد نبریم، به دنبال سایه همای و مجموعه های ریز و درشت دیگر بارها تجدید چاپ شد و بر سر زبان اهل کتاب افتاد.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این پایگاه اینترنتی  به  آدرس 

 http://www.eslaminodushan.com 

 مراجعه کنند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا