مهریز:اعظم زارع خبرنگاریزدفردا "همزمان با آغاز سال تحصيلي 90 ـ 1389 و هفته دفاع مقدس مراسم نمادين زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخنرانه محمودی مهریز برگزار و زنگ مقاومت به صدا درآمد.
به گزارش خبرنگاریزدفرداازمهریز فرماندار مهریزدر این مراسم قبل از به صدا درآوردن زنگ مقاومت طی سخنان کوتاهی با گراميداشت ايام هفته دفاع مقدس و پاسداشت فداكاري‌هاي رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحميلي گفت: رمز پيروزي و مقاومت ما لطف خدا، ايثارگري‌هاي جانبازان، ايثارگران و جانفشاني شهدا بود كه نگذاشت دشمنان به اهدافشان برسند.
احمد علی زارعزاده از شهیده مریم فرهانیان به عنوان اسوه و الگوی خواهران در مقاومت و ایستادگی و پایداری در برابر کفر، ظلم و ستم یاد کرد و بر الگوگیری دانش آموزان از این شهیده تاکید کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان یزد نیز در این آیین در جمع دانش آموزان با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه و ایثار ، شهادت و جانفشانی بهترین های کشور و جگر گوشه های مادران و پدران این مرز وبوم دانست و گفت: در فضایی که ماه مهر واقع شده است علاوه بر بزرگداشت روز بازگشایی مدارس، گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، جانبازان و رزمنگان و پاسداشت ایثار گریهای آنان بر همه ما واجب است.
حسين حداد محمدآبادي با محکومیت اهانت استکبار جهانی به مقدس ترین کتاب جهان گفت: دشمنان با انجام این عمل بی شرمانه در صدد ستیز و جنگ با اسلام هستند و می خواهند به خیال خام خود اسلام را از صحنه جهانی خارج کنند و برای نیل به این هدف تمام کفار و هم کیشان خود را بسیج کرده اند.
وی با انتقاد از سکوت بسیاری از سران کشورهی اسلامی دربرابر این اهانت و همراهی با این حرکت ضد اسلامی خطاب به دانش آموزان گفت: ما به عنوان یک مسلمان موظفیم با آشنایی و انس بیشتر با قرآن با تهاجمات دشمن مقابله کنیم و آنها را در رسیدن به اهداف خود ناکام کنیم.
وی با اشاره به زندگی "فضه" کنیز حضرت زهرا (س) گفت: ایشان بعد از شهادت آن حضرت دیگر با کسی صحبت نکرد و پاسخ همه را با آیات و عباراتی از قرآن می داد.
وی از دختران به عنوان کنیزان حضرت زهرا (س) یاد کرد و گفت: شما به این کنیزی افتخار کنید و همانند فضه با آشنایی با قرآن و جای دادن مفاهیم کتاب آسمانی در سینه های خود با لسان قرآن سخن بگویید.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان یزد با تمسک به قرآن مجید و بهره گیری از کلام وحی اشاره هایی به کسب علم و جهاد از منظر قرآن کریم نمود و گفت: قرآن مجید ملاک برتری انسانها را در دو عامل کسب علم ودانش و حضور در جهاد و جبهه های جنگ ذکر می کند.
حداد با اشاره به آیه مبارکه هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون گفت: علم آموزی و کسب دانش ارزش است و از منظر قرآن کریم یکی از ملاکهای برتری انسانها نسبت به یکدیگر میزان علم است.
وی با توصیه دانش آموزان به مطالعه کتاب ده گفتار استاد شهید مرتضی مطهری به مقایسه شرایط علم آموزی دختران در جامعه امروزی با زمان طاغوت پرداخت و گفت: در زمان طاغوت و در زمانی که در جامعه عفاف و حجاب نبود استاد مطهری عدم تحصیل دختران در مدارس به بهانه فاسد بودن محیط مدارس را اشتباه محض می دانستند و به متدینین جامعه سفارش ایجاد مدارس اسلامی را داشتند که خوشبختانه امروزه در ایران اسلامی مدارس تعلیمات اسلامی در سراسر کشور ایجاد شده است و دیگر کسی دغدغه خراب بودن محیط آموزشی را ندارد.
حداد با بیان این حدیث که کسی که در جهاد شرکت نداشته و در فکرش هم جهاد را نگذاشته باشد در هنگام مردن بر شعبه ای از نفاق مرده است دومین ملاک برتری انسانها بر یکدیگر را حضور در جبهه و جهاد دانست و گفت: در ماه مهر هر دو زمینه ملاک برتری انسانها وجود دارد و ما در این ماه مصادیق این ملاک ها را می بینیم.
وی با طرح این پرسش که حال که به لطف شجاعتهای رزمندگان اسلام و شکست دشمن در کشور جنگی وجود ندارد پس جهاد ما چگونه است، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: امروز دانش آموزان در آماج تیرهای جنگ نرم دشمن قرار دارند که به مراتب از جنگ نظامی خطرناک تر است.
وی از جنگ نرم با عنوان جنگی که سر و صدا، تیر و توپ و تانک ندارد یاد کرد و گفت: این جنگ ظاهرا وارد میدان نمی شود اما با روشن کردن تلویزیون، ماهواره و وارد شدن به سایتهای اینترنتی به خانه ها وارد می شود و اگر غفلت کنیم نمی توانیم در مقابل این جنگ دوام بیاوریم.
وی با توصیه دختران به هوشیاری در برابر جنگ نرم دشمن افزود: امروزه برای دانش آموز دختر و پسری که با کنار گذاشتن مبانی ارزشی نسبت به حجاب و ارزشهای الهی بی تفاوت باشد و در دام مواد مخدر ، اعتیاد و هزاران دام دشمن که اکثرا فرهنگی است گرفتار شده باشد دیگر نمی توان برای وی افتخاری تصور کرد.
وی اظهار داشت: وظیفه ایجاب می کند که در این شرایط که همه مدیون خون شهداء و ایثارگریهای رزمندگان اسلام هستیم برای پاسداشت خون و ایثارگریهای آنان این دو ملاک قرآنی را مدنظر داشته باشیم و با عمل به آن زمینه رضایت خداوند و قرآن را از خود فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مهریز به عنوان شهری که با تقدیم هزاران شهید به گردن ما حق دارد یاد کرد و گفت: شهرستان مهریز در طول چند سال گذشته در تمامی زمینه ها در آموزش و پرورش استان خوش درخشیده است که این مدیون تلاش و کوشش دانش آموزان معلمان و همکاران ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان است که جای تقدیر و سپاس دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهریز هم در این مراسم با تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس گفت: در سال تحصيلي جاري در مجموع نزدیک به 9 هزار دانش آموز در 125 واحد آموزشي در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه با 450 كلاس درس مشغول به تحصيل مي‌شوند.
سیدجلیل عقیلی افزود: از اين تعداد دانش‌آموز 3550 نفر در 56 آموزشگاه و 174 کلاس در مقطع ابتدايي، 1950 نفر در 30 آموزشگاه و 84 کلاس درس در مقطع راهنمايي و 2750 نفر در 40 آموزشگاه و در 116 کلاس درس در مقطع متووسطه هستند.
وی با بیان موفقیتهای آموزش و پرورش مهریز افزود: با لطف خداوند و همت دانش آموزان و به واسطه همکاری و همدلی که در مجموعه آموزش و پرورش و فرهنگیان وجود دارد و نیز توجه اولیاء دانش آموزان و حمایتهای مسئولین شهرستان باعث شده که آموزش و پرورش مهریز حرف اول را در استان بزند که این مایه افتخار برای شهرستان است.
وی با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال دانش آموزان مهریزی با کسب بیش از 50 رتبه زیر هزار افتخار آفریدند افزود: هیچکدام از شهرستانهای استان به این تعداد رتبه نداشته اند .
وی با اشاره به همت عالی وزیر آموزش و پرورش در راه اندازی 10000 مدرسه قرآنی در سراسر کشور گفت: سهم شهرستان مهریز از این تعداد 14 مدرسه قرآنی است که این مدارس در شیفت عصر مدارس فعالیت خواهند کرد.
عقیلی با محکوم نمودن اهانت به قرآن مجید افزود: مجموعه آموزش و پرورش و سردمدار آن آقای دکتر حاجی بابایی از قبل با ایجاد مدارس قرآنی به فکر عظمت قرآن بوده اند و دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد که بتوانند از عظمت کتاب وحی بکاهند.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم در راستای حفظ و حراست از عظمت قرآن کریم و شکوه آن موفق باشیم.
وی ایجاد مجتمع های آموزشی را از دیگر ابتکارات وزیر آموزش و پرورش ذکر نمود و گفت: در مهریز 4 مجتمع آموزشی دایر می شود که نزدیک به 139 آموزشگاه و 1100 نفر دانش آموز مناطق روستایی را پوشش می دهد.
رئیس آموزش و پرورش مهریز افزود: مفتخریم که خداوند وزیری به ما داده که از جنس خود آموزش و پرورش است و با انجام وظیفه در پستهای مخلف با مشکلات و مسائل آموزش و پرورش آگاه است.و مشکلات معلمان را درک می کند.
وی در پایان حضور مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان در مراسم های مختلف آموزش و پرورش را مایه دلگرمی خود و فرهنگیان عنوان نمود و افزود: هنگامی که شما این همه توجه به آموزش و پرورش دارید و با صرف وقت گرانبهای خود در جمع دانش آموزان و فرهنگیان حاضر می شوید ما هم احساس مسئولیت بیشتری می کنیم و انشاء الله که بتوانیم به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا