مهریز "اعظم زارع خبرنگاریزدفردا :به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نخستین دبستان قرآنی مهریز با نام مرکز پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی قرآن کریم اهل بیت(علیه السلام) در مهریز افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار یزدفردا از مهریز معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در آیین افتتاح این دبستان گفت: روح لطیف کودکان آمادگی بیشتری برای پذیرش احکام و دستورات الهی دارد و دوران خردسالی و کودکی بهترین دوران برای ایجاد انس و الفت کودکان با قرآن و نهادینه شدن آن در وجود آنهاست.
منیره حسین پور انس به قرآن در جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: هیچ چیز بهتر و مهم تر از این نیست که در جامعه قرآن پیاده بشود و این مهم با رشد تفکر و اهداف قرآنی در بین کودکان امکان پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه خواندن و خوب تلاوت کردن قرآن عالی است اما مهم تر از آن قرآنی بار آمدن کودکان و داشتن اخلاق، تفکر و زندگی قرآنی است گفت: باید به صورتی برنامه ریزی کنیم که کودکان قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی نیل به این مهم را تنها با هماهنگی محیط خانه و مدرسه میسر دانست و گفت: عدم هماهنگی بین خانه و مدرسه باعث می شود مدرسه نتواند در این همت بزرگ قدم های خوبی را بردارد.
وی افزود: این انس و علاقه ای که در مراکز قرآنی وجود دارد باید در محیط خانه هم وجود داشته باشد و به این شکل نباشد که بچه ها در محیط آموزشگاه به خوبی آموزه ها را فرا بگیرند و قرآن را به بهترین نحو قرائت کنند اما در محیط خانه و در بین خانواده فضا برایشان مناسب و مساعد نباشد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر قرآنی بودن مادران گفت: کودکان باید انس و علاقه مادران خود به قرآن را ببینند و شاهد قرائت قرآن و عمل به دستورات آن توسط اولیاء خود باشند.
حسین پور قصص قرآنی را زیباترین و بهترین قصه های دنیا ذکر کرد و گفت مادران هر شب قصه های قرآنی را برای فرزندان خود مطرح و بیان کنند و نکات اخلاقی نهفته در آن را با زبان کودکانه به فرزندان خود منتقل نمایند.
وی با بیان اینکه دنیای امروزه سرمایه گذاری زیادی روی مهارتهای زندگی نموده است گفت: تمام مهارتهای زندگی در قرآن کریم نهفته است و آداب نحوه برقراری ارتباط صحیح، نحوه تصمیم گیری، پاسخ نه و قاطعانه گفتن که امروزه بر روی آن تاکید زیادی می شود همه و همه در صفحات نورانی قرآن یافت می شود.
وی با تشکر از اعتماد مردم به دبستانهای قرآنی بخاطر در اختیار قرار دادن بزرگترین گنجینه زندگی خود به این دبستانها گفت: ما امانت دارهای خوبی هستیم و مطمئنا از نورچشمان شما به خوبی مراقبت خواهیم کرد و در جهت پرورش دینی آنها به بهترین نحو عمل خواهیم کرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این آیین با تبریک هفته دفاع مقدس ، بازگشایی مدارس و تاسیس اولین دبستان قرآنی مهریز به مردم این شهرستان از همت و پیگیری مدیر جامعه القرآن مهریز در افتتاح این مدرسه تقدیر نمود.
حسین حداد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که هر کاری که برای قرآن بکنیم کم کرده ایم گفت: این حرکت علیرغم همه خوبی و فراگیری اش کافی نیست و همه مسئولین ادارات، مسئولین آموزش و پرورش و مربیان باید در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه گام بردارند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم خودش، را بارها در قرآن با عناوینی چون هدی للناس، هدی للمومنین، و هدی للمتقین معرفی کرده است افزود: قرآن هم برای مردم عادی و عامی و هم برای مومنین و متقین است خاطر نشان کرد: هر کس به هر اندازه ای که بخواهد از قرآن استفاده کند برایش مهیا است.
وی افزود: قرآن شفای همه دردهای بشریت است به ویژه دردهای معنوی که در راس همه دردها می باشد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در پایان بابیان اینکه با خواست خداوند و همت مدیر و مربیان این مدرسه موفقیت حاصل می شود قول کمکهای لازم به این مدرسه قرآنی را داد.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهریز هم در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و پاسداشت ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و شهدای چنگ تحمیلی گفت: قرآن آئین نامه زندگی ماست و در زندگی هر آنچه که داریم از قرآن است.
سید جلیل عقیلی با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن بر علیه این کتاب آسمانی قیام کرده اند و تمام توان و نیروی خود را بسیج کرده اند تا از عظمت قرآن بکاهند.
وی تلاش دشمنان را در کاهش عظمت قرآن ناموفق دانست و گفت: آنها هیچوقت به این هدف شوم خود نمی رسند چرا که خداوند در قرآن گفته است ما قرآن را خودمان فرستادیم و خودمان هم حافظش هستیم.
وی عمل به دستورات قرآن را و نشر و ترویج آن را وظیفه همه دانست و گفت: امروز شاهد افتتاح اولین مرکز پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی قرآن در مهریز هستیم که با نام کریم اهل بیت (علیه السلام) وابسته به جامعه القرآن کریم و اهل البیت قم مقدس و تحت نظارت آموزش و پرورش فعالیت می کند.
عقیلی با تقدیر از زحمات مدیر جامعه القرآن مهریز که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در مهریز گامهای بلندی برداشته اند و نیروهای قرآنی بسیار خوبی تربیت کرده اند و نیز پیگیریهای زیادی برای راه اندازی این مرکز نموده اند بر همکاری همه جانبه آموزش و پرورش شهرستان جهت نیل به اهداف مقدس این مرکز تاکید نمود.
مدیر مرکز پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی کریم اهل بیت(علیه السلام) مهریز نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم حضور مسئولین استان و شهرستان با اشاره به اینکه تنها پشتوانه ما در برداشتن اولین گام توکل به خداوند و برکت عظیم آیه های قرآن بود گفت: خانه قرآن مهریز با هدف نشر آیات قرآن و ادای دین به این کتاب آسمانی و اثبات مسلمانی در سال 1383 تاسیس شد.
خانم خواجه مهریزی افزود: آغاز راه را با غنچه های کوچک شهرمان شروع کردیم و این غنچه ها هر روز بزرگ و بزرگ تر شدند و همرا با آنها خانه قرآن وسیع و وسیع تر شد و آنها حامیان جامعه القرآن شدند.
وی با اشاره به همکاری خوب اولیاء با این مرکز گفت: مادران و پدران اعضاء پا به پای فرزندانشان قدم برداشته و غنچه ها رشد کردند و به امید درختی تنومند شدن همچنان همراه قرآن هستند.
وی افزود: هم اینک که 6 سال از تاسیس این نهاد قرآنی می گذرد 500 قرآن آموز معطر به آیه های قرآن در این مرکز به ثمر نشستند .
وی با بیان اینکه راه به اینجا ختم نمی شد افزود:هدفی بس عظیم تر پیش روی ما بود و آن تاسیس باغی بزرگ بود برای حفاظت از غنچه هایی که در جامعه القرآن پا گرفتند و اینک نیاز به مکانی وسیع تر حس می شد تا همراه با کسب علم و دانش، آیه های قرآن را نیز در سینه هایشان حفظ کنند و در زندگی عمل به آن را سر لوحه کار خود قرار دهند و اینگونه شد که ایجاد مدرسه قرآنی جامعه القرآن را در دستور کار خود قرار دادیم و امروز به یاری خداوند شاهد افتتاح آن هستیم.
خواجه مهریزی مصادف بودن اولین روز شکل گیری این مدرسه با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: این را به فال نیک می گیریم چون هدف ما پرورش فرزندانی است از همین مرز و بوم که سلاحشان آیه های قرآن و سنگرشان همین مدرسه است.
وی با عرض سپاس و تشکر از خانواده هایی که اعتماد کرده و تمام سرمایه زندگیشان را به این مرکز سپرده اند و علیرغم تمامی مشکلات و کمبود امکانات باز اطمینان کرده و جزء اولین های این مدرسه شدند خاطر نشان کرد: با تمام وجود از سرمایه های این عزیزان حفاظت کرده و در جهت شکوفایی و درخشش هرچه بیشتر نونهالان مدرسه از هیچ اقدامی فروگزار نخواهیم کرد و در راه قرآن و بخاطر قرآن غنچه های قرآنی را به درختی تنومند و سرسبز مبدل خواهیم ساخت.
مدیر جامعه القرآن مهریز در ادامه از مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان و سایر ادارات تقاضا نمود نه به خاطر نام جامعه القرآن بلکه تنها به خاطر قرآن و اهل بیت این دو میراث گرانبهای رسول اکرم و نیز شادی حضرت صاحب العصر یاریگر این مرکز در ادامه راه مقدس خود باشند.
وی با تقدیر از کمکهای معنوی و مادی خیرین افزود: به خاطر جامعه و خطراتی که در کمین فرزندان ماست ما را تنها نگذارید چرا که همه در مقابل قرآن مسئولیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دست یاری ما به شما عزیزان است و ما در برابر قرآن و شهدایمان مسئول هستیم نشود که در روز محشر شرمنده و سرافکنده شویم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا