امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه:

سیاهی رنگ چادر کوبنده تر از سرخی خون شهید برای دشمن است.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در ادامه گفتار خود پیرامون بیان مصادیق گناهان کبیره به اتمام بحث شرک پرداخت و گفت : مردم ممکن است دچار شرک جلی یا خفی شوند . شرک جلی همان دوگناه پرستی و یا تثلیث است که همتا برای ذات القدس احدیث است و این شرک مستلزم کفر است.اما شرک خفی عموماً در باب تشریک ابوبیت است که با توصیه افعالی تعارض دارد.

حجت الاسلام حسینی افزود:این مرحله از شرک بسیار نامرئی یا نامحسوس است و ممکن است در وجود بسیاری از مسلمین هم رسوخ کند و احیاناً خودشان هم متوجه این آلودگی اعتقادی نگردند.

امام جمعه ابرکوه در توضیح این بخش از سخن خود افزود : خدای متعال جریان امور را با علل و اسباب اجرا می کند یعنی بدون ابر باران نمی بارند.بدون پیغمبر و امام و کتاب آسمانی هدایت نمی کند.بدون دعای اولیاء دفع بلا نمی کند و خلاصه بدون خیرمندان توانمند زعمای قوم مشکل گشائی نمی کند.اما اگر کسی این واسطه ها که وسیله و اسباب هستند را مستقل از مشیّت خداوند که مسبب الاسباب است ، چاره سازکار وحل مشکل خود دانست این همان شرک خفی است.

حجه الاسلام حسینی در خطبه دوم با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم فرماندهی کل قوا و سخنان ایشان گفت : از آنجا که غربال انقلاب همواره با لطف خدا به صورت مستمر عناصر ناباب را به دور می ریزد ، پس از جریان فتنه و سقوط تشنگان قدرت کشور و انقلاب و نظام دچار تب و تاب جریان انحرافی شد که نافذ در بدنه دولت بوده و هستند.

حسینی خاطر نشان ساخت:اینها با مشی خاص خود سعی داشتند سیر انحرافی و زاویه دار از مبانی اصیل انقلاب و ولایت و رهبری ایجاد کنند که با هوشیاری علماء و روحانیت و مردم ، سرانجامی نیافتند ودر این راستا، توصیه رهبری به این است که مواضع انحرافی بی صدا از بدنه نظام حذف شود و در این خصوص یکی از موارد بسیار مهم و ضروری برای ادامه حرکت رو به جلو انقلاب را پرهیز از دمیدن و مشتعل کردن فضای اختلاف و هیاهو و جنجال در جامعه بیان کردند که نباید تفکر غلط را تابلو کرد ، باید هرگونه حرکت روشنگرانه به دور از هو و جنجال باشد زیرا جنجال ، حرف منطقی را هم خراب می کند.

امام جمعه ابرکوه همچنین سالروز فاجعه خونین سرکوبی معترضین به کشف حجاب رضا خانی در مسجد گوهرشاد را گرامی داشت و از حرکت جمعی زنان در پاسداشت حریم حرمت حجاب قدردانی نمود و آنرا تاکید برپیام شهیدان دانست که سیاهی رنگ چادر کوبنده تر از سرخی خون شهید برای دشمن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ابرکوه با آرزوی توفیق برای نیروی انتظامی در اجرائی کردن طرح امنیت اخلاقی به نمازگزاران گفت : بانوان ما به خوبی می دانند که حفظ حجاب موجب حفظ شخصیت ، متانت ، ایمان ، عفاف ، وقار و احترام آنان خواهد بود.

خطیب جمعه ابرکوه ، میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان را نیز گرامی داشت و جوانان را ذخیره های نظام و انقلاب و سرمایه های کشور دانست .

وی ادامه حرکت کشورهای عربی در قیام وبیداری اسلامی را چشم انداز نوید بخش برای دگرگونی در منطقه و حاکمیت اراده ملتها بیان کرد و ادامه سرکوبی شیعیان مظلوم بحرین را برای حکومت سفاک آل خلیفه ناموفق دانست و کنفرانس صلح فرمایشی آنان را نیز در راستای فریب افکار عمومی برای رسیدن به اهداف آمریکائی خود توصیف کرد.

حجه الاسلام حسینی همچنین دادگاه فرمایشی ترور رفیق حریری را نیز محکوم کرد و گفت : این بیدادگاه سیاسی مجموعه از صهیونیستها است با هدف وارد کردن ضربه کاری به ضرب الله تشکیل شده و با لطف خدا سرانجامی نخواهد داشت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا