معارفه آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد (1):

استانداریزد : مجددا عالم علمی و عملی و اخلاقی از یزد کرسی هدایت امامت جمعه استان را بر عهده گرفت

 

به گزارش یزدفردا :  نشست شورای اداری استان یزد که به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور جلسه معارفه  "آیت ا... محمدرضا ناصری"چهارمین  نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد برگزار شد

استاندار یزد در این مراسن  به بیان ویژگی های شخصیتی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی امام جمعه فقید یزد پرداخت و افزود:همراهی با امام راحل در دوران مبارزات ستمشاهی و یاوری پدر و قبول مسوولیت در کارهای مملکتی، انجام خدمات شایان در حوزه امنیتی، تعلیم و تربیت و پیگیری کارهای زیرساختی، خدمت به محرومین و خانواده شهدا و نیز رفع مشکل نیازمندان در تمامی اقشار جامعه از خصوصیات بارز مرحوم صدوقی بود.

محمدرضا فلاح زاده افزود: آيت الله ناصري يكي از چهره هاي درخشان علم و عمل هستند و انتصاب ايشان به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد براي مردم و مسئولان استان يزد مايه مباهات است.

وی افزود: آیت ا... ناصری نیزاز مبارزین سختکوش دوران ستمشاهی است که سالیان زیادی را در زندان ها سپری کرده است و در عرصه جهاد و شهادت نیز تلاش های بسیاری نموده است و در دوران بعد از انقلاب نیز در راه اندازی تیپ الغدیر نقش اساسی در بقا و دوام حکومت الهی داشته و افتخار ما یزدی هاست که که مجددا عالم علمی و عملی و اخلاقی از یزد کرسی هدایت امامت جمعه استان را بر عهده گرفت.

وی برقراری حکومت الله، امنیت و پیشرفت در عرصه علم را از وظایف نیروهای انقلابی برشمرد و افزود:گسترش فرهنگ نماز، مبارزه با بی سوادی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، گسترش علوم هسته ای و فضا و هوا و توسعه علوم فنی و مهندسی از دیگر این وظایف است.

وي در ادامه در گزارشي از فعاليتهاي انجام شده و در حال انجام در استان يزدگزارش مبسوطی را ارائه نمود .

استاندار یزد تعداد مصوبات استان در سفرمقام معظم رهبری به استان یزد را 721 مصوبه اعلام داشت که با تخصیص 232 میلیارد تومان اعتبار، با بیش از 90 درصد پیشرفت دنبال می شود.

وی در ادامه به بیان گزارشی از تدوین اسناد توسعه استان پرداخت و افزود: اسناد سلامت، توسعه آی.تی، سرمایه گذاری، سوادآموزی، توسعه صادرات، کشاورزی، حمل و نقل، کشاورزی، ورزش و توسعه بهره وری و در حوزه فرهنگ اسناد کاهش آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و توسعه عفاف و حجاب در کشور تدوین شده و در حال تدوین است.

وی به هزینه شدن 10 میلیارد تومان بودجه فرهنگی در استان طی سالهای اخیر در زمینه های حوزه های علمیه، کانون مساجد، تکایا، مساجد، راهیان نور، تشکل های قرآنی و ... اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نیز 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه فرهنگی به انجام کارهای فرهنگی در استان تعلق گرفت.

وی با اشاره به برگزاری یک هزار و 700 یادواره شهدا در استان یزد، اعلام داشت: طی اسفندماه سال گذشته و ابتدای سالجاری 22 هزارنفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و 200 گلزار شهدا و یادمان نیز در استان و 84 خانه عالم برای استقرار روحانیون در سراسر استان احداث شده است.

فلاح زاده با بیان گزارشی از استان یزد ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 954 پروژه عمرانی در استان با اعتبار 650 میلیارد تومان دردست احداث است و 11 هزار و 708 مسکن نیز توسط تعاونی های مردمی در دست ساخت است که 212 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

استاندار یزد تعداد مصوبات استان در سفرمقام معظم رهبری به استان یزد را 721 مصوبه اعلام داشت که با تخصیص 232 میلیارد تومان اعتبار، با بیش از 90 درصد پیشرفت دنبال می شود و افزود: اهم این مصوبات خط دوم انتقال آب به استان، راه آهن یزد –فارس و بزرگراه یزد –بافق، احداث بیمارستان شهید رهنمون و سه واحد پتروشیمی در استان است.

وی در پایان از خواست های مردم استان یزد از مقام عظمای ولایت را تقاضای دیدار با ایشان در روز دوازدهم فروردین ماه اعلام کرد و افزود: تاکید مجدد بر آبرسانی به استان یزد را از خواسته های اصلی مردم استان است.

فلاح زاده همچنین در این نشست آمادگی مسوولین استان و مردم مومن یزد را برای همکاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا