ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه در دیدار با مدیر عامل هلال احمر استان یزد گفت: هلال احمر یک دستگاه خیریه است و شاغلین در هلال احمر نباید احساس اشتغال اداری داشته باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار داشت: از آنجا که ماموریت هلال احمررسیدگی به قشر آسیب پذیر، بیماران خاص و عموماً محرومین و به ویژه امداد رسانی به مددجویان حادثه دیده است ، این مسئولیت مسئولیتی در راستای اهداف اولیاء الهی یعنی خیرمندی برای مردم و جامعه می باشد.

وی افزود : ماموریت هلال احمر پس از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به صورت جامع برای اذهان عمومی شناخته شده نیست و باید بیش از این در امر اطلاع رسانی کار شود.

امام جمعه ابرکوه یکی از رموز موفقیت هلال احمر را برقراری ارتباط مستمر با خانواده ها و آشنا نمودن آنان به جایگاه مردمی این دستگاه بیان کرد و گفت : احساس می کنم این دستگاه که جایگاه عاطفی دارد همچون دیگر ادارات دچار روز مرگّی شده و از محتوای مسئولیت پذیری خود در ایجاد جاذبه عمومی به فراگیری آموزشهای پیشگیرانه ، امدادی و یا امور بهداشتی ، دچار کاستی شده است.

وی افزود : راهکار پویاشدن هلال احمراین است که ارتباط نسل قدیم این مجموعه با نسل جدید حفظ شود و ارتباط با طبقات مختلف از کلیه اقشار و پیر و جوان با شناسائی نیروهای کیفی و فعال در دستور کار قرار گیرد.

حسینی یادآور شد: با ارسال پیامک و به مناسبتهای مختلف در نیروها ایجاد جاذبه کنید و با برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان، زمینه جذب جوانان وابسته به آنان را نیز فراهم نمائید.

مدیرعامل هلال احمر استان نیز در خصوص فعالیتهای دستگاه متبوع خود گفت : هلال احمر در اکثر زمینه های علمی ، آموزشی ، پیشگیری از حوادث ، امداد سانحه دیدگان و رسیدگی به امور درمانی و بهداشتی عموم فعالیت دارد و در شهرستان ابرکوه نیز به لطف خدا زمینه رشد و توسعه فعالیتهای این دستگاه فراهم شده است.

محمد کاظم مشرف که با حضور مدیریت شهرستان و پرسنل هلال احمر ابرکوه در دفتر امام جمعه سخن می گفت افزود: رابطه پیشکسوتان هلال احمر با این دستگاه کم رنگ شده و لازم است تدبیری اتخاذ گردد تا شاهد استمرار ارتباط همکاران قبلی و فعالی باشیم.

وی همچنین با اشاره به نقطه نظرات امام جمعه شهرستان افزود: مسئولین فعلی هلال احمر در کشور عناصری خوش فکر و فعال و با انگیزه در میدان عمل هستند و امیدواریم که این دستگاه پرسابقه بتواند با کارآئی فراگیرتر، شاهد دلگرمی بیشتر مردم و خدمت بایسته تر به نظام اسلامی باشد.

در دیدار مدیرعامل هلال احمر با امام جمعه همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی در زمینه اهداف عمومی این دستگاه توسط مبادی ذیربط تاکید شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا