با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و استاندار يزد گردهمايي ائمه جمعه سراسر استان در دفتر امام جمعه تفت برگزارشد.

تفت،امام جمعه تفت در اين گردهمايي ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) و خیرمقدم به ائمه جمعه و گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید تفت آیت الله حسنعلی به موقعیتها و ظرفیتهای شهرستان تفت اشاره كرده و این شهرستان را در مجموع یك شهرستان فرهنگی،دینی ،مذهبی و اهل جمعه جماعت معرفی كرد.

حجت الاسلام محمدرضا مدیح شهرستان تفت را تنها شهرستانی در استان یزد دانست كه 6 نماز جمعه به صورت هفتگی برگزار می كند و این می تواند در كشور نیز منحصر به فرد باشد و یكی از امتیازات مهم این شهرستان می باشد.

وی افزود:شهرستان تفت نزدیك به 400 شهید دوران دفاع مقدس و 16 شهید طلبه تقدیم انقلاب اسلامی كرده و دارای خانواده های دو و سه شهید می باشد.

وی با اشاره به عمیق بودن مسئله دینی مذهبی در این شهرستان از آیت الله ناصری و دیگر مسئولین خواست تا با هدایت و راهنماییهای خود در ایجاد یك حوزه علمیه خواهران و برادران در این شهرستان همكاری نمایند و این نقیصه شهرستان را برطرف نمایند.

فرماندار تفت نیز در این گردهمايي ضمن تشكر از ائمه جمعه ،در ادامه صحبتهای امام جمعه تفت با اشاره به موقعیتهای بالقوه این شهرستان، خواستار ایجاد حوزه علمیه شد. ابوالقاسم دهقان به معرفي شهرستان در بخش هاي مختلف اشاره و عبور كاروان امام رضا(ع) از اين شهرستان را پيوند تاريخي و مذهبي مردم اين شهرستان دانست. وي هم چنين شهرستان تفت را با داشتن بيشترين تعداد قنوات،مساجد و روستاهاي استان نمود واقعي شهر قنات و قنوت و قناعت معرفي كرد .فرماندار تفت ضمن گراميداشت ياد و خاطره عالم فرزانه حضرت آيت الله حاج شيخ جواد حسنعلي امام جمعه فقيد تفت، شهدا،آزادگان و جانبازان و. ..  از اين شهرستان به عنوان مهد پرورش عالمان ديني و چهره هاي مختلف و مطرح در بخش هاي مختلف نام برد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا