محمد علی عبدالهی(بافق فردا):سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق  گفت : به منظور ساماندهی اساسی به بقعه قاضی میرجعفر  طرح جامع این بقعه توسط اداره اوقاف و امور خیریه  بافق  تهیه می شود.

حجه الاسلام محمد علی فلاح امروز در گفت و گو با خبرگزاری ما در  با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب در  بقعه قاضی میر جعفر بافق افزود: ساماندهی اولیه این بقعه درحال اتمام است و به زودی هیئت امناء این مکان نیز معرفی می شوند.
وی تصریح کرد : برای اجرای مرحله اولیه ساماندهی بقعه قاضی میر جعفر مبلغی افزون بر  ۲۰میلیون ریال از بخش خیری  در این مکان هزینه شده است .
وی با اشاره به سبک های معماری به کار رفته شده در این بقعه گفت : مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل است و دارای سقف گنبدی شکل با مقبره ای کوچک می باشد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق خاطر نشان کرد: با توجه به شروع کار خدام افتخاری این بقعه برنامه زیارتی این مکان مقدس  از ساعت ۵عصر الی ۱۰شب می باشد .بقعه متبرکه قاضی میرجعفر بافق  از آثار به جا مانده ی دوره قاجاریه می باشد که در فاصله دو کیلومتری جنوب شرق  این شهرستان قرار گرفته و به شماره  ۲۸۶۸ در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسید ه است .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا