رسول خطيبي با انتقاد از برخي اتفاقات پيش آمده در هفته پاياني ليگ دسته يک ادعا کرد برخي دست‌ها در کار بوده تا ماشين سازي به پلي آف صعود نکند و گهر زاگرس هم فوتبال ناپاکي انجام داده است.

سرمربي تيم فوتبال ماشين سازي تبريز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اتفاقات رخ داده در هفته‌ پاياني ليگ دسته يک فوتبال اظهار کرد: من به گهر زاگرس به خاطر صعود به پلي‌آف تبريک مي‌گويم. تا جايي که مي‌دانم در هفته‌ آخر همه تيم‌ها فوتبال پاکي را بازي کردند، اما من از اين ناراحتم که چرا خود فدراسيون که بايد قوي‌تر از باشگاه‌ها کار کند، در اين هفته‌ ضعيف بود و جاي بحث را به وجود آورد.

وي ادامه داد: بحث من اينجاست که رنگ پيراهن تيم‌ها بايد يک روز قبل از بازي مشخص شود، اما معلوم نيست چه اتفاقي افتاد که در بازي تيم‌هاي استقلال صنعتي و گهر زاگرس رنگ پيراهن زاگرس دقايقي قبل از بازي عوض شد که همين باعث شد نيمه اول ديدار آن‌ها هفت دقيقه ديرتر از بازي‌ ما شروع شود. همچنين در نيمه دوم جوراب‌ها و شورت‌هاي ورزشي‌شان را عوض کردند و به هر حال به هر طريقي مي‌خواستند بازي را به تاخير بياندازند که در نهايت بازي آن‌ها 15 دقيقه ديرتر از ما تمام شد.

خطيبي افزود: من فکر مي‌کنم تمام تيم‌ها در هفته‌ پاياني پاک بازي کردند، به غير از گهر زاگرس که اين کارها را انجام داد. قسم مي‌خورم پيش از انجام بازي‌هاي اين هفته‌ به من هم گفته بودند که با انجام کارهايي مشابه باعث شويم بازي ما هم ديرتر آغاز شود، اما من هميشه دوست داشتم که فوتبال سالمي را انجام دهم. شرايط به گونه‌اي بود که وقتي ما در دقيقه 94 گل مساوي را خورديم،‌ تازه در آن ورزشگاه اعلام مي‌کنند که بازي ما با تربيت يزد يک ـ يک مساوي شده و حتي گل سالم ما را در دقايق پاياني آفسايد گرفتند. اين‌ها همه اتفاقاتي بود که افتاد، اما ما پيش خداي خودمان راحتيم و وجدان راحتي‌ داريم. نمي‌دانم افرادي که اين کارها را انجام مي‌دهند و اين گونه صعود مي‌کنند، الان وجدانشان در چه حال است.

سرمربي تيم فوتبال ماشين سازي تبريز در ادامه با بيان اين که از نظر من تيم‌ام قهرمان اين ليگ بود، گفت: در ليگ يک هميشه از اين اتفاقات رخ داده و هيچ وقت حق به حق‌دار نمي‌رسد. تيم من در اين فصل قهرمان شد، اما در بازي‌هاي قبل هم از جمله بازي با شيرين فراز برخي دست‌ها در کار بود. در آن بازي داور دو پنالتي ما را نگرفت و وقتي ما فيلم بازي را پيش عسگري برديم، او به ما گفت حق با شما است. ما داور را چهار هفته‌ محروم کرديم.

وي افزود: آخر محروميت داور چه دردي از ما دوا مي‌کند؟ ما دو امتيازمان را به راحتي از دست داده‌ايم و پس از آن بازي تيممان مدتي دچار افت شد و تا دوباره خودش را پيدا کرد، زمان زيادي طي شد.

رسول خطيبي در ادامه با انتقاد از مديريت در فدراسيون فوتبال گفت: حق ماشين سازي اين نبود. من از حسن زاده رييس کميته‌ انضباطي هم گله دارم. آن‌ها فقط و فقط محروم مي‌کنند. من مي گويم اگر يک مدرکي را پيدا کرديد که ماشين سازي و هوادارانش بي‌احترامي يا فحاشي کرده‌اند، آن وقت حق با شماست. کميته‌ انضباطي حتي يک حکم تشويقي هم براي ماشين سازي نبريد. متاسفانه در فوتبال ما افرادي هستند که غير فوتبالي‌اند و مشکل ما هم همين است.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا تيم استقلال صنعتي هم در اتفاقات ديدار با گهر زاگرس نقشي داشته، گفت: اتفاقا اين تيم فوتبال پاکي را بازي کرد و من با باقري‌نيا سرمربي اين تيم هم صحبت کردم و او به من گفت در حالي که داور يک پنالتي براي تيمش گرفته بوده، کمک داور به طور ناگهاني اعلام آفسايد کرده و پنالتي را برگردانده است. خود باقري نيا به من گفت که مي‌خواستند بازي را براي گهر زاگرس در بياورند.

رسول خطيبي در ادامه مدعي شد: خبرنگار يکي از روزنامه‌‌هاي ورزشي سرپرست گهر زاگرس است. آن‌ها از ابتداي فصل در روزنامه‌‌ خود تيم ما را تخريب کردند و نوشتند که همه داوري‌ها به سود ماشين سازي است. من مي‌گويم شما يک بازي را مثال بزنيد که در آن داوري به سود تيم ما بوده باشد. شايد خيلي عجيب باشد، اما شما اصلا نمي‌توانيد يک ديدار را پيدا کنيد که داوري آن بازي به سود ما باشد.

رسول خطيبي در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا، با اشاره به پيگيري اتفاقات پيش آمده از سوي باشگاه ماشين سازي گفت: دبيري مدير عامل باشگاه در تهران است و ما به شدت اين مسايل را پيگيري مي‌‌کنيم. البته من در نخستين سال مربيگري‌ام با تيمم سوم شدم و از عملکردم راضي‌ام، اما حق بازيکنان ماشين سازي بود که امسال به ليگ برتر بيايد و واقعا حق آن‌ها خورده شد.

وي افزود: سال گذشته در گسترش فولاد آن طور حق ما را خوردند و امسال هم که اين مسايل در ماشين سازي پيش آمد. البته من در همه حال خدا را شکر کردم و آن‌هايي که نگذاشتند ماشين سازي به پلي‌آف صعود کنند را به خدا واگذار کردم ، اما مطمئنم که خدا روزي جواب آن‌ها را خواهد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا