در شرایطی که وزیر مسکن و معاونین وی هر روز از ثبات در بازار مسکن در طول سال ۹۱ سخن می گویند اما مشاورین املاک از رشد ۱۵ درصدی قیمت آپارتمان در فروردین خبر می دهند.
رشد ۱۵ درصدی قیمت آپارتمان در فروردین ماه
سرویس اقتصادی افکار نیوز - بر اساس گزارش مرکز آمار میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در سال ۸۹ برابر با یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان و در سال ۹۰ برابر با ۲ میلیون تومان است که رشد ۲۰ درصدی در طول یکسال را نشان می دهد.

این در حالی است که بر اساس گزارش میدانی خبرنگار افکار نیوز قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایین ترین نقاط تهران کمتر از یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان نیست.


مشاورین املاک هم شوکه شدند

به گزارش خبرنگار افکار نیوز ، یکی از مشاورین املاک محدوده خیابان امام خمینی قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در محدوده امام خمینی - خوش و رودکی را حداقل ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت ها نسبت به سال گذشته چه میزان رشد کرده است گفت: نسبت به اسفندماه سال ۹۰ حداقل ۲۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع افزایش قیمت داشته ایم که در بعضی موارد تا ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش وجود دارد.

مشاور املاک پیمان در محدوده منطقه ۱۸ تهران نیز قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در این منطقه را از یک میلیون ۸۰۰ تا ۲ میلیون ۱۰۰ (بسته به موقعیت جغرافیایی آپارتمان) اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از عید هنوز هیچ معامله ای صورت نگرفته است گفت: مالکان به یکباره پس از عید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بر نرخ آپارتمان خود افزوده اند در حالی که هنوز تقاضایی در بازار شکل وجود ندارد و کسی حاضر به خرید با چنین قیمت هایی نخواهد شد.

این مشاور املاک قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرک ولی عصر منطقه ۱۸ را در ابتدای سال ۹۰ حدود یک میلیون ۱۰۰ تا یک میلیون ۲۰۰ عنوان کرد و افزود: اکنون همان آپارتمان با قیمت حداقل یکمیلیون ۸۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده است و روز به روز هم مالک نرخ خود را افزایش می دهد.

مردم پس از عید توهم تورم زده اند

به گزارش خبرنگار افکار نیوز ، یکی از مشاورین املاک محدوده خیابان انقلاب با اشاره به اینکه نرخ ها هنوز تثبیت نشده است گفت: قیمت های فعالی لحظه ایست و نمی توان گفت چون مالک روز گذشته با این قیمت برای فروش گذاشته است امروز نیز با همان قیمت معامله خواهد کرد.

برای نمونه با ۳ مالک تماس گرفت که ۲ تن از آنها قیمت خود را ۵۰ هزار تومان افزایش دادند.

قیمت هر متر مربع آپارتمان در محدوده انقلاب ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و در محدوده پاستور ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان عنوان شد.

این مشاور املاک اظهار داشت: وقتی به مالکین می گوییم با این قیمت کسی از شما خرید نمی کند مالکین می گویند مردم افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر، گوشت و ماست را می پذیرند پس افزایش قیمت ملک را هم باید بپذیرند، اگر تورمی وجود دارد برای همه کالاها است و همانطور که قیمت دیگر کالاها افزایش یافته قیمت مسکن هم باید افزایش یابد.


طبقه چهارم آپارتمان ها مشتری ندارد

بیشترین آپارتمان هایی که برای فروش گذاشته شده است در طبقه چهارم واقع است گویا مالکان برای فروش طبقه های بالاتر از چهارم با مشکل رو به رو شده اند.

بسیاری از مالکین نیز حاضر به فروش ملک خود نیستند و به امید افزایش بیشتر قیمت مسکن خانه های نوساز خود را خالی از سکنه نگه داشته اند.

میانگین قیمت در مناطق مختلف

در حال حاضر در مناطق یک تا ۲۱ تهران کمترین قیمت برای آپارتمان نوساز برابر با یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بوده که با میانگین قیمت در سال ۸۹ برابر است.

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در محدوده جنوب شهر یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان، در محدوده انقلاب ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و در محدوده تهرانپارس ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان، در محدوده بلوار فردوس غرب ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان، در محدوده پونک ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان، محدوده اختیاریه ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان، در محدوده جنت آباد ۳ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، محدوده شهران ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان و محدوده مرزداران ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا