فرماندار بهاباد: تحت حمایت قرار دادن معتادان بعد از ترک قطعی اعتیاد یکی از راه های پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، "محمدرضا هدائی" اعتیاد را یک بیمارى اجتماعی دانست و اظهار داشت: اعتیاد  یک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می‌‌گردد.

فرماندار بهاباد در ادامه افزود: تحت حمایت قرار دادن معتادان بعد از ترک قطعی اعتیاد یکی از راه های پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه و عدم برگشت پذیری به اعتیاد است.

وی موضوع آموزش را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آموزش و آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یكی از روش‌های مقابله با این بلای خانمانسوز است.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد با بیان اینكه نقش خانواده‌ها در گرایش و یا گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است، افزود: مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه سازی و اطلاع رسانی را در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها پیگیری كنند.

هدائی ادامه داد: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌گردد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان خواستار شناسایی و برخورد قاطع و جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر شد و اذعان کرد: برخورد با توزیع كنندگان مواد مخدر، زمینه كاهش جرم را در جامعه فراهم می‌كند.

وی همچنین از مسئولین شهرستان خواست با انجمن معتادان گمنام (NA) همکاری نموده و از آنها حمایت کنند.

در ادامه جلسه، دیگر حاضران به بیان میزان عملکرد خود در اجرای مصوبات جلسات گذشته این شورا پرداختند .

راه اندازی هرچه سریعتر کمپ و مرکز ترک اعتیاد شهرستان و برگزاری نمایشگاه با موضوع آسیب های مواد مخدر از مهمترین مصوبات جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا