تفت فردا:نخستین جلسه شورای زكات شهرستان تفت در سال جاري با حضورامام جمعه و فرماندار تفت در محل فرمانداري برگزار شد.

، امام جمعه تفت در این جلسه به اهميت و جايگاه زكات در اسلام اشاره و خواستار ترويج و رونق اين امر مهم در شهرستان شد.

حجت االسلام والمسلمين محمد رضا مديح فرهنگ سازي پرداخت زكات را مهمترين اقدام در اين خصوص عنوان نمود و افزود: سال جاری را باید بنا بر رونق زکات بگزاریم و این امر جز با فرهنگ سازی میسر می‌شود.

امام جمعه تفت در ادامه اظهارات خود به رتبه چهارم شهرستان تفت در زمینه زکات در کشور اشاره و آن را نشانه ایمان بالای مردم اين شهرستان دانست و خواستار تلاش جهت رسيدن به اين مقام شد.

فرماندار تفت نيز در اين جلسه به ضرورت دریافت زكات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی اشاره و  خواستار فرهنگسازی عمومی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر مصادیق صحیح، شیوه وصول و موارد هزینه كرد زكات در شهرستان شد.  

ابوالقاسم دهقان گفت: تشريح مصارف زكات كه عموم مردم را منتفع مي سازد، افزايش اقبال مردم براي اداي اين فريضه الهي را به همراه دارد  و با وجود این فريضه خوب، نبايد ما در شهرستان فقیری داشته باشیم.

 وي هم چنين افزود: ما به وسیله همین امر مهم می‌توانیم فقر، محرومیت‌ها، مشکلات کشاورزی و آموزشی را حل کنیم، همه ماها باید دست به دست هم دهیم و این امر پر صواب را احیا کنیم

وی افزود من از همه عزیزان و بزرگواران خواهش می‌کنم با یک درایت و دقت بیشتری در این  بحث وارد شوند و مشارکت جدی برای آن اهدافی که شخص شده داشته باشند

فرماندار تفت هم چنين در اين جلسه خواستار اجرای دقيق صورت جلسات و پيگيري آن شد و اظهار داشت:جداي از اينكه انجام اين وظيفه يك تكليف الهي است، با توجه به ارزيابي عملكرد شهرستان در بحث زكات مي بایست در تصویب و اجرای تصمیمات دقت لازم بعمل آید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نيز در اين جلسه با بیان اینکه شهرستان تفت در بحث زکات در رتبه چهارم کشور قرار داشته گفت: خوشبختانه مردم اين شهرستان با سابقه تدين و تعهدي كه در مسائل ديني خود دارند با فرهنگ سازي و همكاري اين شورا را در ادامه فعاليت خو.د ياري خواهند كرد.

در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضا،تصميماتي در مورد راهكارهاي اجراي اين امر مهم در شهرستان اتخاذ گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا