بافق :نمایندگی یزدفردا :مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات شهرستان بافق در نخستین نشست شورای زکات این شهرستان در سال 1391 که با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد گفت: پرداخت زکات یکی از مهمترین راه های ایجاد عمران و آبادانی در روستاهاست.

به گزارش یزدفردا از بافق:"حسین افضلی" با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید زکات افزود: بنابر قانون زکات مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز است حداقل معادل ریالی زکات جمع آوری شده در هرسال به علاوه 10 درصد را در بودجه سال بعد پیش بینی کند و در اختیار این نهاد برای مصارف اهداف این قانون قرار دهد.

وی اظهار داشت: وظیفه جمع آوری و رساندن زکات به موارد مصرف بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان است که علاوه بر ارائه گزارش کار به شورا بودجه مورد نیاز برای اجرای این قانون را پیشنهاد می نماید.

افضلی گفت: کشاورزان و دامداران برای مشارکت در این فریضه الهی می توانند زکات خود را به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) که به همین منظور ایجاد شده است واریز کنند.

محمدعلی صمیمی- بخشدار مرکزی بافق هم در این نشست تلاش همه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را برای رسیدن به اهداف این قانون خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا