تفت یزدفردا :    امام جمعه تفت بر رونق و ترویج فرهنگ پرداخت فریضه الهی زكات تاكید كرد.
 "حجت الاسلام محمدرضا مدیح" در نخستین جلسه شورای زكات شهرستان تفت در سال جاری كه با حضورفرماندار تفت در محل فرمانداری برگزار شد به اهمیت و جایگاه زكات در اسلام اشاره و خواستار ترویج و رونق این امر مهم در شهرستان شد.
وی فرهنگ سازی پرداخت زكات را مهمترین اقدام در این خصوص عنوان نمود و افزود: سال جاری را باید بنا بر رونق زكات بگذاریم و این امر جز با فرهنگ سازی میسر نمی‌شود.
فرماندار تفت نیز در این جلسه به ضرورت دریافت زكات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی اشاره و خواستار فرهنگسازی عمومی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر مصادیق صحیح، شیوه وصول و موارد هزینه كرد زكات در شهرستان شد.
"ابوالقاسم دهقان" گفت: تشریح مصارف زكات كه عموم مردم را منتفع می سازد، افزایش اقبال مردم برای ادای این فریضه الهی را به همراه دارد و با وجود این فریضه خوب، نباید ما در شهرستان فقیری داشته باشیم.
وی هم چنین افزود: ما به وسیله همین امر مهم می‌توانیم فقر، محرومیت‌ها، مشكلات كشاورزی و آموزشی را حل كنیم،  همه  باید دست به دست هم دهیم و این فریضه الهی را احیا كنیم.
"علیزاده" مدیر كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان یزد نیز در این جلسه با بیان اینكه شهرستان تفت در بحث زكات در رتبه چهارم قرار داشته گفت: خوشبختانه مردم این شهرستان با سابقه تدین و تعهدی كه در مسائل دینی خود دارند با فرهنگ سازی و همكاری، این شورا را در ادامه فعالیت خود یاری خواهند كرد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضاء،تصمیماتی در مورد راهكارهای اجرای این امر مهم در شهرستان اتخاذ گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا