عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم برای تکمیل حماسه آفرینی‌های خود احساس مسئولیت کرده و در دور دوم انتخابات نیزدقیق‌تر از دور اول وکلای ملت را انتخاب کنند.

سید جلال یحیی زاده با بیان اینکه مردم برای تکمیل حماسه آفرینی‌های خود احساس مسئولیت کرده و در دور دوم انتخابات نیز حضور پررنگی در پای صندوق‌های رای داشته باشند گفت: مردم باید بدانند اگر ۶۵ نماینده ای که در دور دوم انتخاب خواهند کرد ازبهترین‌ها نباشند همه تلاش‌های آنها دردوراول بی ثمر خواهد ماند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، براهمیت انتخابات تهران در دور دوم تاکید کرد و افزود: انتخابات تهران اول به این دلیل که نمایندگان تهران بیشترین نگاه ملی و کمترین نگاه جزئی و محلی را دارند و به دلیل نداشتن فشارهای محلی بیش از سایرنمایندگان در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی کشور ورود پیدا می کنند و دوم به این جهت که تنها یک ششم از ۳۰ نماینده توانستند در مرحله اول آرای لازم برای ورود به مجلس آینده را کسب کنند و مردم باید ۲۵ نماینده دیگر را انتخاب کنند حائزاهمیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم درعین حال تاکید کرد: مهم بودن انتخابات تهران نباید موجب شود مردم ۳۲ حوزه دیگر که مرحله دوم انتخابات دارند احساس کنند مشارکت‌شان در دور دوم انتخابات نقشی در تصمیم سازی‌های کلان نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در تهران مردم با یک نگاه واقع بینانه و با پرهیز از افراط و تفریط از میان لیستها و نامزدهای موجود نماینده‌های خود را انتخاب کنند تصریح کرد: شرایط مجلس هشتم و مواضع نمایندگان فعلی نیز باید ملاک و مدنظر مردم تهران باشد تا بتوانند در انتخاب نمایندگان، دقیق تر تصمیم بگیرند.

یحیی زاده دور دوم انتخابات مجلس را نیز همچون دوراول از بعد بین‌المللی مهم خواند و گفت: حضور ۶۴ درصدی مردم در دوراول انتخابات موجب عقب نشینی غرب از مواضع مورد تاکید خود در نشست هسته‌ای با ایران شد و موجب شد ایران با موضع قوی تری در برابر۱+۵ موضع‌گیری کند و این حضور برای مذاکرات بعدی ما دربغداد نیز ضروری است./

خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا