گروه کوه‌نوردی جوانان دولت‌آباد سبزدشت به مناسبت گرامیداشت هفتمین سالگرد شهدای گمنام این منطقه به قله 2870متری باجگان صعود کردند.


بافق سبزدشت "محمد علي عبداللهي خبرنگاریزدفردا : گروه کوه‌نوردی جوانان دولت‌آباد سبزدشت به مناسبت گرامیداشت هفتمین سالگرد شهدای گمنام این منطقه به قله 2870متری باجگان صعود کردند.

  گروه کوهنوردی جوانان دولت‌آباد همزمان با سالروز تشییع شهدای گمنام در سبزدشت بافق به پاس رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام منطقه، این حرکت ورزشی را با شعار «صعود به پاس مردانگی» انجام دادند و توانستند به قله باجگان صعود کنند.
این نخستین صعود ورزشکاران کوهنورد دولت‌آبادی به قله باجگان است.
قله باجگان با ارتفاع 2879 که دومین قله بلند شهرستان بافق است و وجود عوارض متنوع کوهستانی نظیر دامنه‌ها، دره‌ها، شکستگی‌ها و گسل‌ها و ... زیبایی خاصی به این ارتفاعات داده است.
امیر عبداللهی، مسئول گروه کوه‌نوردی دولت‌آباد در آغاز حرکت این تیم با تاکید بر اینکه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی از جان‌فشانی این عزیزان به دست آمده است، اظهار داشت: شهدای ورزشکار موجب شکوفایی انقلاب شدند، زیرا آنان از جان مایه گذاشتند و ما نسبت به آنان احساس وظیفه می‌کنیم.
وی با تاکید بر ادامه راه شهدای انقلاب، این حرکت ورزشی جوانان روستا را نمادی از تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و شهدای بزرگوار میهن عزیزمان ایران، عنوان کرد.
عبداللهی همچنین با اشاره به تعالیم بسیار مهم دین مبین اسلام برای سلامت جسم و روح انسان گفت: ارزش و اهمیت زیادی در دستورات الهی برای تندرستی و ورزش به ویژه برای قشر جوان داده شده است که باید الگو و سرمشق خوبی برای ما باشد.
وی توجه و رسیدگی به ورزش جوانان را از سوی مسئولان مربوطه خواستار شد و افزود: توجه و رسیدگی به ورزش جوانان از اولویت‌های اساسی رشد و تعالی جامعه اسلامی است و ترویج ورزش در میان جوانان می‌تواند نوید بخش جامعه‌ای سالم باشد.
روستای دولت‌آباد در فاصله 85 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد و میزبان سه شهید گمنام است که در اردیبهشت ماه سال 84 پس از تشییع باشکوهی توسط مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولان شهرستان و استان در تپه نورالشهدای این روستا به خاک سپرده شدند و اکنون به محلی برای زیارت عموم تبدیل شده است.
آب وهوای دلپذیر و ملایم و معتدل و بهاری سبزدشت، منطقه بکر حفاظت شده کوه باجگان و دامنه‌ای مشرف به روستای دولت‌آباد با تنوع گونه‌های گیاهی به ویژه جنگل نادر و کمیاب ارس (سبل) و سایر گونه‌های گیاهی درختی نظیر بادام کوهی، بنه، انجیر وحشی و ... و گونه‌های مختلف دارویی و صنعتی نظیر اشترک، کتیرا، زیره، آنغوزه، آویشن، شیرین بیان، خاک شیر، اسپند و... و زیستگاه حیات وحش متنوع نظیر قوچ و کل و بزکوهی و انواع پرندگان و ...از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه سبزدشت است/










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا