در همايشي با حضور فرماندار تفت،مدير كل آموزش و پرورش استان و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني از معلمان نمونه شهرستان تفت تجليل شد

در همایش تجلیل از معلمین نمونه شهرستان تفت كه شب گذشته در سالن ورزشی قدس تفت برگزار شد با تبریك هفته بزرگداشت مقام معلم یاد و خاطره استاد بزرگ آیت الله مطهری را گرامی داشت.

ابوالقاسم دهقان ضمن اشاره به جايگاه و منزلت مقام معلم از ديدگاه اسلام گفت:جامعه به وجود شما معلمین افتخار می كند كه از محضر شما نخبگان و بزرگانی پرورش یافته اند كه در اقصی نقاط كشور و حتی خارج از كشور در حال خدمت به مردم می باشند و ما باید قدردان زحمات این قشر بزگوار باشیم.

مدیركل آموزش و پرورش استان یزد هم در اين همايش گفت: آثار شهید مطهری سوالهای زیربنایی و اساسی جامعه را در حوزه های فكری و اعتقادی به خوبی پاسخگو بوده و تاكنون كسی نتوانسته در ادامه و در همان راستا پاسخگوی سوالات نسل حاضر باشد.

وي افزود:به تناسب میزان جایگاه و ارزش و اعتباری كه معلم در جامعه دارد به همان نسبت هم حیات فكری جامعه و مسیر رشد و تعالی جامعه تضمین شده تر می باشد و قبل از اینكه وظیفه ما باشد كه از معلمین و تلاشگران این عرصه تقدیر نماییم وظیفه آحاد جامعه است كه به نحو احسن از این قشر بزگوار تجلیل نمایند.

وی با بیان اینكه معلمین در مسیر پیامبران و ائمه معصومین حركت می كنند اظهار داشت فعالیت این بزرگواران در بعد استدلالی،منطقی و اعتقادی كار بسیار ارزشمندی است كه خوشبختانه تعابیر ارزشمند الهی اسلام پر است از تعابیر بلندی كه جایگاه تعلیم و تربیت را مشخص می كند.

رحیمی با قدردانی از زحمات یكایك افراد درعرصه های مختلف آموزش و پرورش از آنها خواست تا با همدلی و تعاملی كه در حوزه های مختلف دارند برای ورود به سال تحصیلی جدید كه سال خاص و منحصر به فردی است از نظر اجرای سند تحول بنیادی و اصلاح ساختار نظام آموزشی آماده باشند تا بتوانیم پیشتاز ذر اجرای مواردی كه در سند تحول بنیادی پیش بینی شده باشیم.

در ادامه حجت الاسلام موسوی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از مشهد در مورد زندگانی شهید مطهری و مقام معلم سخنانی ایراد نمود.

تجلیل از 8 معلم نمونه شهرستان،اجرای سرود،قرائت مقاله،اجرای ورزش باستانی و... از جمله برنامه های این همایش بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا