محمود زارع پور

 

 

مدیر مرکز رشدعلم و فناوری بافق ضمن تبریک به مناسبت سال تولید ملی حمایت از کار وسرمایه ایرانی به خبرنگار ما گفت: هدف از  ایجاد این مراکز ایده پروری و رشد ایده ها و طرح های نوآور است  و  ما از مقطع ابتدایی تا دکتری، پذیرای ایده ها و خلاقیت های جدید هستیم.

محمود زارع پور ادامه داد: مرکز رشد علم و فناوری در سه زمینه اداری، قانونی و مالی از صاحبان ایده حمایت می کند. ایده های نو، پس از بررسی در شواری علمی پ‍‍ژوهشی مرکز و کسب تائیدیه در دستورکار قرارمی گیرد و از طرف مرکز نوآوری یزد یک میلیون تومان برای طرح های معمولی  و برای سایر طرحهای دیگر بر اساس بررسی های صورت گرفته مبا لغ مناسب با طرح در نظر گرفته می شود.

مدیر مرکزرشد علم و فناوری بافق خاطرنشان کرد: حداقل ۵ ایده منجر به اختراع که حداقل ۲ مورد، مشابه خارجی ندارددر شش ماه اخیر ثبت گردیده است و در حال حاضر برای خردادماه سالجاری در حال تدارک برگزاری  جشنواره ایده های برتر با همکاری ارگانها و ادارت  در سطح شهرستان هستیم.

محمود زارع پور با بیان این نکته که یک ایده جدید لزوما نباید خیلی بزرگ و عجیب باشد، اضافه کرد: ایده هایی مثل؛ خوشبو کننده هوا به صورت زمان دار و اتوماتیک، شیر زماندارآب، ایجاد کاغذ از الیاف خرما از طرف قشر دانش آموزی شهرستان ارائه گردیده که پس از بررسی توسط سازمان ثبت اختراعات در ردیف اختراع ثبت شده است.

وی بیان کرد: فارغ التحصیل های کارشناسی و بالاتر نیز می توانند با ارائه طرح های مختلف به این مرکز جهت تشکیل شرکت های فن آور و فعالیت در راستای ایده های مطرح شده از خدمات مرکز رشد بهره ببرند.

مدیرمرکز رشد علم وفناوری بافق گفت: پذیرش در مرکز در دو مرحله پیش رشد(پیش انکوباتور) و انکوباتور است که تشخیص این موضوع در شورای پذیرش صورت می پذیرد و در مرحله پیش رشد حمایت های ادارای، قانونی و تا سقف مشخصی مالی از طرح صورت می پذیرد

محمود زارع پور افزود: ارائه کنندگان طرح مربوطه می توانند با ثبت یک شرکت بصورت ترجیحا تعاونی و همچنین بیمه نمودن حداقل یک نفر کارشناس فناور تمام وقت و تکمیل فرم برنامه کاری و معرفی مشاور علمی وراد مرحله رشد گردیده و از خدماتی همچون تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان متناسب با طرح ارائه شده، فضای اسقرار و دفترکار، آزمایشگاه و کارگاه، بازاریابی و غیره بهرمند گردد.

وی همچنین از فعالیت های جانبی به برگزاری دوره های مدیریت و کنترل استرس کنکور، مشاوره در انتخاب رشته های دانشگاه های و سایر دوره های مختلف مورد نیاز برای ادارات، سازمان ها و غیره اشاره کرد.وی همچنین اشاره کرد در حال راه اندازی انجمن نجوم و ریاضی برای اولین بار برای بافق هستیم. ودر آخر خاطر نشان کرد فرصت ها هیچ وقت از بین نمی رود بلکه فرصتهای از دست داده ما را دیگران تصاحب می کنند.فرصتهای عمر را عنیمت شماریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا