احسان مراددشتی(بافق فردا):هفته هلال احمر و برگزاری انتخابات شورای اجرایی هلال احمر بهانه ای شد تاخدمت محمد رضا فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق برسیم و با ایشان گفتگویی داشته باشیم .

محمدرضافتاحی در خصوص هفته هلال احمرگفت:

هفته هلال احمراز۱۸اردیبهشت ماه که روزجهانی صلیب سرخ و هلال احمر است شروع وتا۲۴اردیبهشت ماه هفته ای بدین نام،نام گذاری گردیده است. هلال احمریک موسسه خیریه جهانی است که باداوطلبان و اعضاخود اداره میگردد.

این نهاد مردمی بااصول هفتگانه خود۱-بشردوستی۲-خدمات داوطلبانه۳-جهاندوستی۴-بیگانگی ۵-استقلال۶-بی غرضی۷-بی طرفی

درراستای اهداف چهارگانه خود که۱-تسکین آلام بشری ۲-حمایت از زندگی و سلامت انسانها۳-صلح و دوستی ۴-تامین احترام به انسانها فعالیت می نماید.

برنامه های هفته ی هلال احمر درشهرستان بافق:

۱-برگزاری سومین دوره مجامع انتخابات

۲-برگزاری مانور امدادو نجات خواهران

۳-مراسم تحلیف امدادگران

۴-مراسم تجلیل ازامدادگران پست نوروزی و راهنمای مسافرین

۵-برگزاری مانور مهدهای کودک بافق

۶-شرکت اعضابه صورت نمادین باشعارجمعه،ایمان،ایمنی درنماز جمعه

 وی درخصوص سومین دوره انتخابات مجامع هلال احمر دربافق چنین گفت:بحمدا…باحمایت و همدلی کلیه اعضا امسال شاهد انتخاباتی پرشور و بانشاط دربافق بودیم به طوری که رتبه اول آماری به لحاظ تعداد شرکت کنندگان درمجمع را درسطح استان به خود اختصاص دادیم که جادارد از کلیه داوطلبین،اعضای جوان و امدادگران به خاطرحضور گسترده دراین انتخابات تشکر و از همدلی و همکاری مسئولین شهرستان و استان قدردانی نمود.

این انتخابات همزمان با سراسرکشور در روزجمعه مورخ ۲۲/۲/۹۱درسالن تختی طی مراسمی برگزار گردید.

لازم به ذکر است که برای سهولت رای دهندگان دو حوزه به صورت فرعی درسبزدشت و مهدیه درنظرگرفته شده بود این انتخابات ازساعت ۸صبح آغاز و تا۲۰شب ادامه پیدا کرد که ازمجموع ۴۱۴۷ عضو هلال احمر درشهرستان ۳۰۵۸نفرشرکت نمودند که بیش از۵/۷۳درصد از اعضا هلال احمر را شامل می شود و در پایان پس ازشمارش آرا آقایان دکترسیدمحمود میرترابی،دکترمحمدرضاآیت اللهی،دکترمحسن خوشگذران،مهندس محمد جواد فتوحی به عنوان اعضاشورای اجرایی و آقای رضافتاحی به عنوان بازرس این شورا انتخاب گردیدتابه مدت چهار سال به صورت داوطلبانه درکلیه امورات یار و یاور جمعیت هلال احمرباشند.

درپایان برخودلازم می دانم ازاعضای هیئت نظارت و ستاد اجرایی و همه عزیزان وداوطلبینی که ما را در برگزاری هرچه بهتر این انتخابات یاری نمودندکمال تقدیر و تشکر را به عمل آورم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا