تفت یزدفردا "در جلسه اي با حضورامام جمعه تفت،فرماندار،سرپرست بخشداري مركزي، جمعي از مديران ادارات شهرستان،برخي از اعضاي شورا و دهياران و اهالي منطقه سانيج مسائل و مشكلات اين روستا بررسي شد.

در ادامه دیدارهای مردمی فرماندار و مديران شهرستان با مردم و بررسي مسائل و مشكلات،روز گذشته  جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان،سرپرست بخشداري مركزي،تعدادی از مسئولین شهرستان و برخي از اعضاي شوراها و دهياران در روستای سانيج پیرامون بررسی مسکلات این روستا برگزار شد.

در ابتداي برگزاري اين برنامه مسئولان ادارات شهرستان با امام جمعه تفت ديدار كردند.

"حجت الاسلام والمسلمين مديح"در جمع مسئولان ادارات شهرستان به ارزش و اهميت خدمت رساني به مردم اشاره و گفت: مسئوليت جهت خدمتگذاري به مردم ارزش دارد.

امام جمعه تفت امكان خدمت رساني را به اشكال مختلف دانست و تأكيد كرد: خدمت رساني گاهي فرهنگي است، مانند كاري كه علما با علم خود مي كنند و يا خدمت رساني اصلاحي است و همچنين رفتن به مناطق محروم و كمك به مستمندان نيز خدمت رساني ديگري است كه همين حضور  مسئولان در مناطق محروم  و روستاهامي تواند دلگرم كننده باشد. حجت الاسلام والمسلمين مديح به برخي از خدمات و تلاش هاي انجام شده در منطقه سانيج اشاره و افزود: اجراي مجتمع آبرساني فيض آباد – سانيج، پيگيري اجراي طرح پل و راه دسترسي به منطقه سانيج از جمله كارهاي ارزشمند و خوبي است كه در حال اجرا مي باشد. وي در ادامه مسائل و مشكلات اين منطقه را يادآور و اظهار داشت:تهيه و اجراي طرح هادي، احداث خانه عالم، گازرساني ،پيگيري اجراي راه فيض آباد- رودبزان، احداث پاسگاه انتظامي، احداث سالن ورزشي و ... از مهمترين نيازهاي اين منطقه است كه ضرورت دارد در دستور كار مسئولان ادارات شهرستان قرار گيرد.

فرماندار شهرستان تفت هم در اين ديدار ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و گراميداشت ايام سالگرد ارتحال امام خميني (ره) خواستار برگزاري برنامه هاي مناسب و در شان اين ايام شد.

ابوالقاسم دهقان با اشاره به اينكه،مسئولین شهرستان با تاسی از سفر هاي ریاست محترم جمهور با حضور در جمع مردم، از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست های مردم واقع می شوند گفت:دیدارهای مردمی اخیر مجموعه مدیریتی شهرستان منشأ برکات فراوان هم برای مردم و هم برای مديران بوده است .

وی اظهارداشت: یكی از وظایف مسوولان نظام كه رهبر معظم انقلاب بر آن تاكید فراوانی دارد، خدمت و كار صادقانه و همچنین حضور دربین مردم و شنیدن مشكلات و دردرد دل های آنان به عنوان یك تكلیف است .

فرماندار تفت گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام خدمت صادقانه به مردم بویژه محرومان و روستاهاست و در این راستا كارهای بزرگ و اقدامات زیادی انجام شده است.

فرماندار تفت سپس با  بيان  خدمات انجام شده در سطح شهرستان افزود: انصافاً درهر روستا و شهری که مراجعه می کنیم گوشه ای از خدمات دولت مشاهده می گردد و جا دارد قدردان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم

 فرماندار تفت دراین نشست مردمی گفت: در طول سال جاری سركشی از روستاهای شهرستان به همراه مسوولان مرتبط در اولویت كاری قرارگرفته است و تا پایان سال از همه روستاها از نزدیك سركشی خواهدشد.

"ابوالقاسم دهقان" با  اشاره به برخی درخواست های مردمی مطرح شده در این دیدار بیان داشت : هرچند که اقدامات قابل توجهی در روستاها صورت گرفته است خواستار همكاري مديران ادارات و تسریع در روند حل مشکلات روستاهاي شهرستان شد.

در اين ديدار مردمي كه سه ساعت و نيم بطول انجاميد فرماندار تفت و مديران دستگاههاي اجرايي از نزديك با مشكلات مردم روستاهاي منطقه سانيج آشنا شده و در راستاي حل مشکلات مردم چاره انديشي و تصميماتي اتخاذ شد.

فرماندار تفت هم چنين در جلسه پرسش و پاسخ با مردم این روستا افزود: مسوولان شركت كننده كه در این نشست از مسایل و مشكلات اهالی این روستا آگاه شدند، درحل آنان مجدانه تلاش كنند و به صورت مكتوب نتایج اقدامات صورت گرفته را در گزارشی به فرمانداری،شوراي اسلامي و دهياري اين منطقه ارایه دهند.

وی اضافه كرد: مشكلات و خواسته های اهالی این روستا در سال جاری نیز براساس اولویت بندی بررسی و درحد توان درحل آنان با همت مسوولان دستگاه های اجرایی اقدام خواهدشد.

در ابتداي اين مراسم رییس شورای اسلامی روستای سانیج  به نمایندگی از مردم با قدردانی از خدمات ارایه شده دولت به این روستا ، مشكلات و خواسته های خودرا بیان كردند.

 احداث و تعريض جاده اصلي اين روستا،ترمیم شبكه داخلی آب و مجتمع آبرساني فيض آباد- سانيج،، تقویت ولتاژ برق، روشنایی معابر وكوچه ها، فراهم كردن امكانات و فضاهای ورزشی و رفاهی،بازنگري طرح هادي اين روستا،ساخت خانه عالم،تخصيص اعتبار جهت بازسازي و مرمت قنوات، شناسائي موقوفات و مناطق گردشگري و ميراث فرهنگي منطقه،رعايت قوانين ساخت و ساز و ... از جمله خواسته ها و مشكلاتی بود كه دراین جلسه مطرح شد كه فرماندار دستور پیگیری آن را به مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط صادر نمود.

در ادامه هم چنين فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان با حضور در محل مسجد قدمگاه اسلاميه ضمن اقامه نماز ظهر و عصر در بين نماز گزاران اين منطقه حضور يافته و از نزديك به بررسي مسائل و مشكلات اين روستا پرداختند.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا