یزدفردا " سمینار آموزشی استاندارد سازی با هدف آشنایی با طرح تجا و مقررات و قوانین سازمان ملی استاندارد با حضور قریب به 300 نفر از مسئولین کنترل کیفی واحدهای تولیدی استان اصفهان ، توسط واحد آموزش و تایید صلاحیت این اداره کل برگزار گردید .

بر اساس این گزارش مسئولین کنترل کیفیت واحد های تولیدی اعم از واحدهایی که پیش از اجرایی شدن طرح تجا مشمول استاندارد های اجباری و تشویقی بوده اند و نیز واحد هایی که در طی اجرای طرح تجا شناسایی و تحت پوشش استاندارد واقع گردیده اند ، در این سمینار آموزشی شرکت داشته و با نحوه استاندارد سازی محصولات و نیز نحوه صدور ، تمدید ، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آشنا شدند . همچنین آخرین ضوابط ، قوانین و مقررات موجود سازمان ملی استاندارد به اطلاع شرکت کنندگان رسید .

لازم به ذکر است براساس آیین نامه های ابلاغی ، مسئولین کنترل کیفیت واحد های تولیدی موظف به گذراندن 40 ساعت دوره آموزشی مصوب می باشند که در صورت گذراندن این تعداد ساعت و شرکت در جلسات آموزشی اداره کل استاندارد ، موفق به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت خود خواهند گردید .

به گفته روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان در حاشیه این مراسم ، این دوره آموزشی در راستای گذران همین تعداد  ساعت آموزش مسئولان کنترل کیفیت و با هدف آگاه سازی از آخرین ضوابط و قوانین سازمان ملی استاندارد برگزار گردیده است و طبق برنامه ریزی واحد آموزش این اداره کل ، در طول سال جاری سمینارهای آموزشی دیگری در همین راستا و با رویکرد ارتقاء سطح دانش و اطلاعات متولیان کنترل کیفیت در بخش تولید و  صنعت استان برگزار خواهد گردید که به مرور زمان اطلاع رسانی میگردد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا