یزدفردا:در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) 400 نفر از مردم ولایتمدار شهرستان بهاباد به مرقد مطهر حضرت امام(ره) اعزام خواهند شد.
 جلسه ستاد هماهنگی مراسمات بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی(ره) و سالروز حماسه سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ریاست فرماندار در محل فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه فرماندار بهاباد ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار داشت: ایام الله 14خرداد سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و قیام خونین 15خرداد بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین و ترویج اندیشه های امام (ره) در سطح جامعه و بویژه در بین جوانان است.

"محمدرضا هدائی" افزود: زنده نگه داشتن یاد امام از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تثبیت نظام موثر است زیرا هر چه عظمت داریم از عظمتی است که امام به جامعه ارزانی کرده است و هدف ما شناساندن شخصیت امام به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی ایران است .

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت: سوم خرداد یكی از امدادهای الهی بود و بعد از آزادی خرمشهر امام(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد كرد.

هدائی ادامه داد: سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است و برای همیشه ماندگار خواهد ماند و این حادثه عظیم انقلاب ما را بیمه كرد.

فرماندار شهرستان سپس از همه ادارات و دستگاه ها خواست تا نهایت همکاری را در برگزاری مراسمات سالگرد و اعزام زائرین داشته باشند.

در ادامه جلسه امام جمعه بهاباد با اشاره به شخصیت والای حضرت امام(ره) ایشان را یکی از شخصیت های بی بدیل تاریخ نامید که نقش مهمی در تحولات دنیای معاصر ایفا کرد.

حجت الاسلام ملاحسینی تحولات امروز در خاورمیانه و دنیای عرب را نتیجه بیداری امت اسلامی که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بوده دانست و گفت: دنیای غرب با همه پیشرفت هایی که داشته است امروز در مقابل این تحولات ناتوان مانده است اما حضرت امام در سال های 42 و 44 مسائل امروز را پیش بینی می کردند.

وی همچنین بر حضور هر چه باشكوه تر مردم در مرقد مطهر امام راحل تاكید كرد و افزود: ما هر چه از عزت و عظمت داریم از امام داریم و باید حضور مردم در مراسمات سالروز ارتحال امام عظیم الشان در سطح شهرستان و خصوصا در مرقد مطهر ایشان پرشورتر از گذشته باشد.

حجت الاسلام ملاحسینی در ادامه فرارسیدن سالروز حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و مصادف شدن آن با ولادت امام محمد باقر(ع) و آغاز ماه رجب را تبریك گفت و اظهار داشت: سوم خرداد همچون آیینه ایست كه در جلوی روی ما قرار دارد و اگر این آیینه را مبنای رفتار خود قرار دهیم پیروز می شویم.

وی برخی از عوامل مؤثر در پیروزی خرمشهر را یلادآور شد و گفت: روحیه اعتماد رزمندگان به خدا، ایثار رزمندگان و امدادهای غیبی پروردگار از عوامل مهم در فتح خرمشهر بود.

در این جلسه مقرر شد تعداد 400 نفر از مردم ولایتمدار شهرستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا