یزدفردا:معاون وزير جهاد كشاورزي و رئيس سازمان شيلات ايران گفت: استان گلستان يكي از مناطق حساس و پر اهميت كشور در بخش آبزي پروري محسوب مي شود.

مهندس 'غلام رضا رازقي' در جمع سرمايه گذاران بخش پرورش ميگو و ماهيان خاوياري در استان گلستان افزود: امروز با رهاسازي بچه ماهيان خاوياري بالاي 60 گرم براي اولين بار در كشور، در رودخانه گرگان رود'، به هدف خود كه همان بازسازي ذخاير درياي خزر است دست يافتيم و اين مرهون زحمات مسئولان و كارشناسان شيلاتي در استان است.

وي با اعلام خرسندي از فعاليت هاي صورت گرفته در شيلات استان گلستان و تقدير از سرمايه گذاران در اين زمينه اعلام كرد: شيلات گلستان با اجراي كارهاي جديدي كه همان پرورش ميگو و ماهيان خاوياري با استفاده از آب درياي خزر است، پتانسيل هاي موجود در اين بخش را بالفعل كرده است.

رئيس سازمان شيلات ايران اظهار كرد: فضاي اين گونه فعاليت ها در بخش شيلات، فضاي مناسبي است و استانداري، فرمانداري و هم چنين شيلات استان با حمايت و پيگيري هاي مداوم در حال پيشبرد هر چه بهتر در اين بخش هستند.

مهندس رازقي با بيان اين كه در حال حاضر تقريبا 50 درصد از بستر كارهاي حمايتي انجام گرفته است اضافه كرد: شيلات ايران هم در حال تلاش براي گسترش و توسعه حمايت هاي خود در اين زمينه از سرمايه گذاران است.

وي گفت: با اعلام آمادگي سرمايه گذاران نسبت به آغاز فعاليتشان، شيلات نيز شروع به جانمايي مي كند تا فعاليت ها در اين راستا هر چه بيشتر تسريع پذيرد.

رازقي تاكيد كرد: شيلات با حمايت از سرمايه گذاران و پيگيري هاي مستمر در ارائه تسهيلات نقش مهمي را ايفاء مي كند.

وي افزود: در اين راستا مقرر شده است نشست مشتركي با حضور مسئولان ذيربط در دفتر وزير جهاد كشاورزي صورت گيرد تا وزارت خانه هم از طريق اعتبار موجود از بخش آب و خاك و هم از طريق توسعه بخش كشاورزي، بتواند سهمي را براي پيشبرد تامين منابع در اين بخش داشته باشد. وي ضمن تأكيد بر اين كه توليد به تنهايي بخشي از فعاليت اقتصادي است، افزود:‌ توجه به صنايع بالادستي و پايين دستي از قبيل ايجاد مراكز تكثير آبزيان، مراكز توليد خوراك آبزيان، بسته بندي و در آخر عرضه به بازار و فروش از اهميت ويژه اي برخوردار است.

رئيس سازمان شيلات ايران هم چنين گفت: در سال گذشته 30 درصد افزايش توليد نسبت به سال ماقبل در بخش ميگو وجود داشته است كه پيش بيني مي شود در سال 91 اين مقدار به 80 تا 100 درصد افزايش پيدا كند.

مهندس رازقي افزود: شيلات ايران در نظر دارد با افزايش ظرفيت سايت پرورش ميگوي گميشان به هفت هزار هكتار، علاوه بر مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي، زمينه اشتغال فارغ التحصيلان شيلات را در قالب ايجاد شركت تعاوني، در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني فراهم نمايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا