یزدفردا :فرماندار بهاباد در دیدار با خبرنگاران: در مجموع مصوبات دور اول سفر 80 درصد، دور دوم 70 درصد و دور سوم بدون پیشرفت بوده است.
 "محمدرضا هدائی" با اشاره به روند اجرای مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد در این شهرستان، اظهار نمود: در سه سفر استانی اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد، در مجموع 41 مصوبه (به ترتیب یازده، یازده و نوزده مصوبه) به این شهرستان اختصاص یافت.

وی گفت: در دور اول سفرها در زمینه‌ی توسعه فضاهای ورزشی روستایی 40 درصد کار انجام شد كه با تصویب مابقی اعتبارات در سالجاری، تكمیل این پروژه‌ها مجدداً در دستور كار قرار گرفته و آغاز خواهد شد.

فرماندار بهاباد، گازرسانی به بهاباد را نیز از مصوبات دور اول سفرهای استانی در این شهرستان ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: مراحل اجرایی گازرسانی به شهرستان بافق آغاز شده و پیگیری برای شروع گازرسانی به بهاباد هم در حال انجام است.

طرح انتقال آب زاینده‌رود به بهاباد نیز از دیگر مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان یزد در سال 1385 بود كه به گفته‌ی هدائی فرماندار بهاباد فاز اول آن به پایان رسیده و فاز دوم و سوم آن نیز در حال انجام است و تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: ‌مصوبات مربوط به مقاوم‌سازی مسکن روستائی، مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری،اجرای بند خاکی و پخش سیلاب دماغه چماقی در شهرستان نیز با 100 درصد پیشرفت به بهره‌برداری رسیده و تامین اعتبار راه بهاباد به دربند - نایبند و صدور مجوز ماده 32 نیز انجام گرفته است که مرحله آسفالت آن در سالجاری آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت مصوبات دور دوم سفرهای استانی در شهرستان بهاباد، تصریح كرد: ساماندهی گلزار شهدای بهاباد با 70 درصد پیشرفت فیزیكی، پایگاه اورژانس امداد جاده‌ای با پیشرفت 50 درصد، اجرای عملیات سنگ چینی و خشکه چینی سیل‌بندهای شهرستان با 70 درصد پیشرفت، ارتقاء و مطالعه راه بهاباد به بافق به راه اصلی با 30 درصد پیشرفت، کمک به تکمیل و تجهیز ایستگاه آتش نشانی بهاباد و تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی خیرساز کتابخانه عطائی با 100 درصد پیشرفت کار، همچنین احداث و تکمیل دیوار ساحلی شهر و روستا، تجهیز ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه و لایروبی و مرمت قنوات شهرستان با 100 درصد پیشرفت،‌ از مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت در شهرستان بهاباد بوده است.

وی اذعان نمود: سالن ورزشی آموزش و پرورش و احداث واحد مجتمع اداری بهاباد از مصوبات دور دوم بود که تاكنون هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

فرماندار بهاباد در ادامه با شااره به 19 مصوبه‌ی دور سوم سفرهای استانی در این شهرستان، متذكر شد: تاكنون هیچ ابلاغیه‌ای برای پیگیری و اجرایی شدن این مصوبات به فرمانداری صادر نشده است.

هدائی در پایان و در مجموع، مصوبات اجرایی شده دور اول را 80 درصد و دور دوم را 70 درصد و دور سوم را بدون درصد اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا