برای اولین بار در سطح کشور سمینار آموزشی آشنایی با الزامات استانداردهای شهربازیها توسط اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار شد .
 برای اولین با در سطح استان و همچنین در سطح کشور ، سمینار آموزشی آشنایی با الزامات استانداردهای ملی وسایل تفریحی شهربازی و آموزش اپراتوری و مهارت های لازم جهت افراد مرتبط با تجهیزات بازی ، توسط این اداره کل برگزار گردید .
مهندس صالح زاده مدیرکل استاندارد استان اصفهان در آغاز این سمینار آموزشی ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد مقوله تفریح و سرگرمی در زندگی انسان و ایجاد مراکز تفریحی از قبیل شهربازی ها ، استفاده از این امکانات توسط اقشار و سنین مختلف را پدیده ای رایج و متعارف برشمرد و اهتمام مسئولین ذیربط در جهت ایجاد مراکز تفریحی سالم ، ایمن و استاندارد را یک وظیفه و امری بدیهی بر شمرد .
وی وضعیت موجود برخی شهربازی های استان چه از لحاظ تنوع و روز آمد بودن وسایل بازی و چه از لحاظ سطح ایمنی و استاندارد های ملی را نا مطلوب ، غیرقابل قبول و بدور از شأن بالای مردم فهیم و همشهریان خوب اصفهان بر شمرد و گفت : این سمینار آموزشی با هدف آشنایی متولیان امر صدور مجوزهای تاسیس شهربازی ها ، بهره برداران و متصدیان مراکز تفریحی ، شهربازی ها ، زمین های بازی ، پارکها و ... با استانداردهای ملی مربوطه و الزامات آن برگزار میگردد و در خلال آن آموزشهای کاملاً کاربردی در زمینه اپراتوری و مهارتهای لازم جهت افراد مرتبط با تجهیزات بازی ارائه خواهد گشت ؛ لذا پس از آن حجت بر همه ما تمام بوده و هیچ عذری بعنوان قصور در بحث استاندارد سازی مراکز تفریحی پذیرفته نیست .
مهندس صالح زاده اظهار امیدواری کرد که  استان اصفهان همچون سایر موارد بتواند در زمینه استاندارد سازی شهربازی ها و وسایل بازی در کشور پیشرو گردد و برگزاری این سمینار آموزشی پر اهمیت را نیز در همین راستا خواند .
وی استاندارد را تنها متولی امر کیفیت در کشور و استان برشمرد و افزود : پس از این سمینار آموزشی بازرسان اداره کل استاندارد استان اصفهان ، نظارت و بازرسی خود را از شهربازی ها و سایر مراکز تفریحی افزایش خواهند داد و هیچگونه مدارایی در این خصوص صورت نخواهد پذیرفت و لازم است بهره برداران مراکز مذکور به سرعت نسبت به اصلاح و استاندارد سازی دستگاه های معیوب خود اقدام نموده و حتی وسایلی که  قابلیت اصلاح و رفع نواقص را ندارند معدوم نمایند .
مهندس صالح زاده اداره کل استاندارد استان اصفهان را حامی حقوق شهروندان خواند و گفت اشاء اله با حمایت مراجع قضایی و با جدیت از سلامتی و امنیت شهروندان صیانت خواهیم نمود .
لازم به ذکر است این سمینار آموزشی امروز و فردا  6 و 7/3/91  از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر در سالن آمفی تئاتر خانه معلم شماره 3 اصفهان با حضور بیش از 300 نفر متقاضی شرکت در دوره اعم از نمایندگان شهرداری ها ، اردوگاه های تفریحی آموزش پرورش ، طراحان و سازندگان ، مالکین و بهره برداران تجهیزات شهربازی و پارکهای بادی و سایر دست اندرکاران از نقاط مختلف استان اصفهان به صورت رایگان برگزار میگردد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا