خصوصي شدن سنگ آهن، تفكيك حوزه انتخابيه، كارخانه فولاد بافق ،‌گازرساني ، احداث كمربندي، آب شرب، بزرگراه يزد- بافق ، كارخانجات جوار معدني .....................

 بافق :علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :"حسين ندافيان" در نشست پرسش و پاسخ مردمي كه در مسجد جامع بافق و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد گفت: آنچه براي مسئولان محلي به ويژه فرماندار مهم و حائز اهميت است برآوردن خواسته مردم است.

وي به ملاقات عمومي يكشنبه ها مردم با فرماندار اشاره كرد و افزود: تاكنون بيش از 80 درصد از خواسته هاي مطرح شده مردم در ملاقاتهاي عمومي پيگيري و به نتيجه رسيده است.

ندافيان از مردم خواست هرگونه مسائل و مشكلات خود را با فرمانداري در ميان بگذارند و براي پيگيري حل آنها كوشا باشند.

در ادامه اين نشست مردم مسائل، مشكلات و معضلات عمده شهر را مطرح كردند و فرماندار بافق با سعه صدر به آنها پاسخ داد.

خصوصي شدن سنگ آهن، تفكيك حوزه انتخابيه، كارخانه فولاد بافق ،‌گازرساني ، احداث كمربندي، آب شرب، بزرگراه يزد- بافق ، كارخانجات جوار معدني ،‌مبلمان شهري، توسعه فضاهاي سبز و اماكن تفريحي شهر، تبديل وضعيت برخي از نيروهاي شركتي سنگ آهن و كارخانجات تعميرات لكوموتيو بافق – رفع بلاتكليفي از كارخانه كاشي، بومي سازي مديران ادارات و غيره از مهمترين مسائلي بود كه از سوي مردم مطرح و ندافيان به آنها پاسخ داد.

فرماندار بافق در خصوص وضعيت نابسامان كارخانه كاشي بافق گفت: بارايزني هاي انجام شده مقرر شده است سرمايه گذار جديد پس از بازديد كارخانه درصورت موافقت اين كارخانه را بازگشايي كند .

حسين ندافيان در مورد تعيين تكليف كاركنان بيكار شده كارخانه كاشي گفت : تمامي كاركنان اين كارخانه در اولويت اشتغال شهرستان است. وي با بيان اينكه احداث بزرگراه يزد – بافق گام عظيمي در راه توسعه همه جانبه بافق محسوب مي شود افزود: شروع اجراي اين طرح بزرگ و پيشرفت غيرقابل توصيف آن در تاريخ راه سازي كشور كم نظير است.

فرماندار بافق ساخت و راه اندازي كمربندي بافق را موجب روان سازي ترافيك و كاهش تصادفات دانست و گفت: اين محور با همكاري شركت سنگ آهن به طول 5/13 كيلومتر و اعتباري افزون بر يك ميليارد و 200 ميليون تومان در حال احداث است كه يك باند آن آماده بهره برداري مي باشد . ندافيان خواستار توسعه بيشتر فضاهاي سبز و اماكن تفريحي بافق شد و تصريح كرد: در حال حاضر پارك كوهستان شهرداري با وسعت 5/4 هكتار و پارك تفريحي وحشي بافقي در منطقه بيشه در براي رفاه حال شهروندان در حال احداث مي باشد.

 

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص كارخانه فولاد بافق گفت: مشكلات پيش روي اين كارخانه ناشي از طي مراحل قانوني  و برخي مسائل جزئي بوده كه الحمدلله برطرف شده و انتظار مي رود به زودي اين طرح مهم و اشتغال زا در بافق ارجرايي شود.

فرماندار بافق با پاسخگويي به برخي از سئوالات مطرح شده خاطر نشان كرد: با خود جمعي و همدلي و تعامل بين مردم و مسئولين ، افق چشم انداز روشني از پيشرفت ، توسعه و عمران و آباداني در انتظار شهرستان بافق مي باشد.

مديرعامل شركت سنگ آهن مركزي بافق هم در اين نشست به بيان برخي از اقدامات انجام شده در بحث اشتغال گفت: به زودي زمينه اشتغال بيش از 2500 نفر در شركت سنگ آهن فراهم مي شود.

محمدجواد عسكري با بيان پاره از اولويت هاي اشتغال در اين شركت افزد: با برنامه ريزيهاي انجام شده در خصوص فعال شدن تعدادي از واحدهاي جوار معدني و مهيا شدن زيرساختهاي توسعه در شركت سنگ آهن پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري زمينه اشتغال بيش از يك هزار نفر فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا