مهدی اخوان بهابادی با حکم رئیس جمهور به سمت دبیر شورای عالی و رییس مركز فضای مجازی كشور منصوب شد

یزدفردا :در پی ایجاد شورای عالی فضای مجازی با دستور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور حکم دبیر این شورا و رئیس مرکز فضای مجازی را ابلاغ کرد.
به گزارش یزدفردا ، دكتر "محمود احمدي نژاد" در حكمي دكتر "مهدي اخوان بهابادي" را به عنوان "دبير شوراي عالي" و "رئيس مركز فضاي مجازي كشور" منصوب كرد.

حکم رئيس جمهور به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي دكتر مهدي اخوان بهابادي

سلام عليكم

به استناد ماده 2 آيين‌نامه داخلي شوراي عالي فضاي مجازي كشور و با عنايت به رأي اكثريت مطلق اعضای آن شورا در جلسه مورخه 6 خرداد 1391 جنابعالي را به عنوان دبير شوراي عالي و رئيس مركز فضاي مجازي كشور منصوب مي‌کنم.

اميدوارم با استفاده از توان علمي و فناوري كشور و امكانات مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي و ظرفيت موسسه تحقيقات ارتباطات و فناوري اطلاعات و با ايجاد مركز فضاي مجازي نسبت به انجام مأموريت‌هاي محوله اقدام کنید. لازم است پيشنهاد اساسنامه مركز را در اولويت قرار دهيد.

از خداوند منان توفيق هر چه بيشتر شما را در انجام اين امر خطير تحت توجهات حضرت ولي عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئلت دارم.

محمود احمدي‌نژاد

به گزارش خبرنگار یزدفردا مهدی اخوان بهابادی از نخبگان یزدی که رتبه 1 آزمون های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را در کارنامه خود دارد از سوی رییس جمهور به سمت دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور منصوب شد.

او که 10 دی ماه سال 89 از سوی رضا تقی پور –وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حکم معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل این وزاتخانه را بر عهده گرفت، خیلی زود به رسم معاونان پیشین این بخش به عنوان سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران نیز منصوب شد.

رزومه تحصیلی این جوان یزدی نشان می‌دهد که او در سال 75 رتبه اول کنکور سراسری و در سال 78 رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد کسب کرده و در سال 1379 با کسب رتبه اول از دانشکده فنی دانشگاه تهران در میان تمامی ‌رشته‌ها فارغ‌التحصیل شده است.

اخوان بهابادی تحصیلات خود را تا پایان مقطع دکترا در رشته مهندسی برق- مخابرات دانشگاه تهران گذرانده و کسب رتبه اول المپیاد دانشجویی مهندسی برق کشور در سال 1379 و کسب عنوان دانشجوی نمونه سال کشور در همین سال از دیگر سوابق او است
او که در رزومه کاری خود دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه MIT آمریکا به مبلغ 50هزاردلار را دارد که از پذیرفتن آن سر باز زد، در نخستین سخنرانی خود بعد از پذیرش مسوولیتش در وزارت ارتباطات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران، گفت: در صورتی‌که فرصت‌های تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد، تنوع و نوآوری‌هایی در دانشگاه ها رخ می‌دهد که می‌تواند مانع از فرار مغزها شود.

او بورس تحصیلی از سوی چهار دانشگاه دیگر آمریکا را نیز داشته اما عضو هیات علمی‌ دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران را افتخار دانست و در سال 1382 نیز توانست عنوان برگزیده علمی ‌ربع قرن کشور در سال 82 را از سوی دولت ایران دریافت کند.

مهدی اخوان بهابادی متولد سال 1357 است و در نخستین روزهای فعالیت خود خصوصی‌ها را به یاری طلبید و از 160 میلیارد تومان وام به شرکت‌های خصوصی خبر داد و در سخنانی، گفت: فقط كافی است تسهیلاتی به شركت‌های ایرانی خصوصی كه خودشان برای حضور در این بازار متقاضی هستند، بدهیم و از آن‌ها حمایت كنیم زیرا خودشان خیلی از كارها را بهتر از دولت جلو می‌برند به دلیل این كه ذات خصوصی بودن این چنین شرایطی را ایجاب می‌كند. اگرچه اخوان در کارنامه تحصیلی خود رتبه‌های اولی بسیار دارد .

مهدی اخوان بهابادی را که پیش از این معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل  وزارتخانه و قائم مقام وزیر در فناوری و امور بین الملل منصوب،رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران  و طبق حکم وزیر ارتباطات، سیاستگذاری، راهبری و نظارت بر طرحها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه وزارت، شرکتها، سازمانها و مراکز تابعه این وزارتخانه را عهده دار بوده است.

اکنون باید دید آیا او خواهد توانست عنوان  مدیر و مدیریت نمونه را نیز در پست‌ نخستین دبیر شورای عالی و رییس مركز فضای مجازی كشور به دست آورد؟ و قطعا خواهد توانست و از او در آینده بیش از اینها خواهید شنید .

یزدفردا این انتصاب شایسته را به مهدی اخوان بهابادی تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت روز افزون در تمامی امور زندگی را داریم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا