یزدفردا "نماینده مردم اردکان در اولین جلسه شورای اداری این شهرستان در سالجاری گفت: با توجه به حجم انبوه سرمایه گذاری انجام شده طی سالهای اخیر و کارهای مهمی که در عرصه های صنعتی،فرهنگی و خدماتی در حال انجام است، انتظار دارم بضاعت اداری شهرستان اردکان در حد یک استان باشد و روسای ادارات و مسئولان شهرستان همانند مسئولان اجرایی استان بر مسائل اشراف داشته و با توان مدیریتی بالا، پیگیر روند توسعه شهرستان به شکل مطلوب باشند و خواسته های مردم را به نتیجه برسانند.

سوم خرداد نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و تاریخ سرزمین عزیزمان ایران است

محمدرضا تابش در این جلسه با تبریک حلول ماه پر فضیلت رجب و با اشاره به حوادث ماه خرداد که مردم نقش تعیین کننده ای در آن داشتند گفت: سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و تاریخ سرزمین عزیزمان ایران است.آزادسازی خرمشهر پس از اشغال 19 ماهه،با عملیات 24 روزه بیت المقدس، نشاندهنده لطف خداوند،رهبری قاطعانه و مدبرانه حضرت امام(ره) و مقاومت ، سلحشوری و فداکاری رزمندگان است.

دبیرکل فراکسیون خط امام(ه) مجلس درخصوص چرایی پیروزی در جنگ هشت ساله گفت: رهبری مدبرانه و قاطعیت حضرت امام (ره) که پذیرش آتش بس تا هنگام حضور حتی یک نیروی خارجی را پذیرفته نمی دانستند،اعتماد متقابل مردم و رهبری و حضور مقتدرانه و ایثارگرانه نیروهای مردمی در جبهه های نبرد و ساماندهی آنها در قالب بسیج و نیروهای رزم سپاه،اعتماد به نیروهای جوان و فرماندهان لایق حاضر در جبهه ها و سپردن ابتکار عمل به دست آنها و هماهنگی و همدلی خوب ارتش و سپاه باعث شد تا این حماسه همواره در تاریخ درخشان ایران عزیز ماندگار شود.

 

با حرکت های اصلاحی و جلب اعتماد مردم می توان بر کژیها و کاستی ها در جامعه فائق آمد و راه را بر خودکامگی و فساد و وابستگی بست

اصلاحات با انقلاب اسلامی پیوندی استوار دارد

"محمدرضا تابش" ماه خرداد را ماهی تاثیرگذار در فرایند انقلاب اسلامی دانست و در تشریح این مطلب گفت: دوم خرداد 76 نماد تبلور مردم سالاری بود که در زمره آرمانهای انقلاب اسلامی است و هدفش حاکمیت انسان بر سرنوشت خود بوده و نماد روح تاریخی ملت ایران است که همواره در جستجوی عدالت و آزادی بوده اند.

"تابش" با بیان اینکه اصلاحات با انقلاب اسلامی پیوندی استوار دارد، ادامه داد: انقلاب اسلامی و نهضت مشروطیت را می توان حرکتهای اصلاحی دانست که ایران عزیز در سایه این دو حرکت ، خصوصا واقعه انقلاب اسلامی،توانسته خواست خود را با هویت تاریخی خویش که بنیانا دینی است هماهنگ کند.

وی تاکید کرد: با حرکتهای اصلاحی و جلب اعتماد مردم می توان بر کژیها و کاستی ها در جامعه فائق آمد و راه را بر خودکامگی و فساد و وابستگی بست و جامعه ای اخلاقی،معنوی و آزاد و پیشرو ساخت که اساس رابطه میان مردم با مردم و مردم با حکومت در آن اخلاق و حرمت نهادن به یکدیگر و پاسداشت حقوق متقابل است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم پاسدار میراث ارزشمند ملت شریف ایران در عرصه های مختلف اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی باشیم.

 

وداع تاریخی مردم با امام(ره) حاکی از اوج احساسات و اعتماد مردم به این پیر فرزانه بود

نماینده مردم اردکان همچنین 15خرداد را یادآور قیام مردمی دانست که دل در گروی اطاعت از فرامین امام(ره) داشتند و پایه گذاری انقلاب اسلامی از قیام آنها آغاز شد.

وی 14 خرداد را روزی نامید که ملت شریف و قدرشناس ایران با رهبری مقتدر،شجاع و مردمی وداع کرد.وداعی تاریخی که بیانگر اوج احساسات و علایق مردم به رهبر عزیزشان بود. رهبری که جز عزت و عظمت اسلام و ایران و مردم هیچ نخواست.

 

فروپاشی حکومتهای دست نشانده قدرتهای استکباری در منطقه نشاندهنده بی توجهی به خواسته مردم و مخدوش کردن عزت و استقلال آنهاست

نماینده مردم اردکان همچنین مذاکرات هسته ای را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ان شاءا.. مذاکرات هسته ای اخیر منتج به نتیجه مثبت برای ملت پرافتخار و مردم عزیزمان شود افزود: قرائن و شواهد سفر آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران و عنوان این مطلب که در آینده نزدیک با ایران توافق نامه امضاء خواهد شد و موضع گیری کشورهای عضو گروه1+5 برای خروج از بن بست امیدبخش است اما از آنطرف تشدید تحریمها بر علیه ایران توسط مجلس سنای آمریکا و برخی اظهارنظرهای مقامات عالیرتبه کشورهای اروپایی از موضع تبختر و برتری پذیرفته نیست .

تابش تاکید کرد: تجربه ایستادگی مردم در دوران دفاع مقدس و شکست و حذف صدام و فروپاشی رژیمهای دست نشانده قدرتهای منطقه ای باید برای آنها درس عبرتی باشد که بی توجهی به خواسته مردم و مخدوش کردن عزت و استقلال آنها، منافع شان را به خطر خواهد انداخت.

 

اصلاحات اعمال شده در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید  و بخش خصوصی بود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس همچنین در خصوص اقدامات اصلاحی صورت گرفته در بودجه برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و کمک به برقراری انضباط مالی گفت: در لایحه دولت درخواست مجوز مازاد درامدهای نفتی در 23 سرفصل کلی بدون مشخص کردن سقف آن عنوان شده بود که مجلس 5 میلیارد و 750 میلیون دلار ارز حاصله از مازاد درامدهای نفتی را در شش موضوع مشخص به تصویب رساند. همچنین در لایحه دولت درخواست مجوز جابجایی 20 درصد از اعتبارات ردیف های منظور در جداول بودجه ای برای جبران کسری هزینه های جاری همچون تعهدات و مطالبات و حقوق نیروی انسانی آمده بود که مجلس تنها با 10 درصد جابجایی، آنهم تنها از ردیف های هزینه ای و مالی و پرهیز از استفاده از ردیف های عمرانی در امور جاری تاکید نمود تا اعتبار طرحهای پروژه های عمرانی کاهش نیابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، برخی مصلحتها همچون شرایط حساس کنونی و وضعیت بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و شدت گرفتن تحریمها را باعث اعمال برخی اصلاحات در قانون صندوق توسعه ملی برای استفاده مطلوبتر از آن شد و پرداخت 10 درصد از منابع این صندوق بصورت ارزی و ریالی برای طرحهای آب و کشاورزی بخش خصوصی، پرداخت 18 درصد از منابع صندوق بصورت ارزی برای طرحهای توسعه ای بالادستی نفت و گاز توسط بخش خصوصی و اختصاص 10 درصد بصورت ارزی و ریالی برای بخش صنعت و معدن و بخش خصوصی فعال در این بخش را از جمله این موارد عنوان نمود.

وی همچنین مجوز استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما با اقساط حداقل 10 ساله ، تخصیص 2 میلیارد دلار برای قطارهای شهری کلان شهرها و حمل و نقل عمومی شهرها و اعطای تسهیلات ارزی به صادرکنندگان کالاها و خدمات فنی و مهندسی را از جمله دیگر اصلاحات انجام گرفته در خصوص موارد مصرف صندوق توسعه ملی نام برد.

 

بودجه هدفمند سازی یارانه ها با محوریت فشار کمتر بر مردم و برخورداری اقشار آسیب پذیر از درآمدها،تصویب و توزیع شد

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس اضافه نمود: دولت در لایحه پیشنهادی مبلغی برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی نکرده بود که با بررسی انجام شده در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس سقف 660 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از افزایش حاملهای انرژی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها مشخص و مصارف آن را در چهار ردیف شامل 480 میلیارد ریال برای پرداخت نقدی بین خانوارها،100 میلیارد ریال برای حمایت از تولیدکنندگان، 60 میلیارد ریال برای حمایت از بخش سلامت و 20 میلیارد ریال برای صندوق بیمه بیکاری مشخص نموده . همچنین تعیین سهم شهرداریها از عوارض فروش حاملهای انرژی بر مبنای قیمت سال 91 نیز مشخص گردیده است.

 

برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، احکام خوبی در بودجه سال 91 پیش بینی شده است

محمدرضا تابش همچنین با اشاره به برخی احکام پیش بینی شده در بودجه متناسب با نامگذاری سال به نام "سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افزود: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش غیردولتی از طریق سپرده گذاری بانک مرکزی نزد بانکهای تخصصی حداقل به میزان 5/3 میلیارد دلار، آزادسازی وثیقه واحدهای تولیدی متناسب با بازپرداخت هر بخش از تسهیلات پرداختی آنها توسط بانکها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی،موظف نمودن بانکها وموسسات مالی و اعتباری به گشایش اعتبار اسنادی (lc) مواد اولیه کالاهای سرمایه ای با دریافت 10 درصد نقدی و مابقی پس از حمل کالا و تحویل آن،تقسیط بدهی واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه هستند تا 5 سال  و غیره از این جمله موارد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین درباره برخی ویژگیهای بودجه سال 91 کل کشور افزود: مبلغ کل بودجه 5665 هزار میلیارد ریال می باشد که شامل 1443 هزار میلیارد ریال بودجه عمومی،201 هزار میلیارد ریال درامدهای اختصاصی و 4211 هزار میلیارد ریال بودجه شرکتهای دولتی بانکها و موسسات انتفاعی است.

تابش میزان استفاده از درامد نفت در بودجه عمرانی را 3/47 درصد عنوان و اتکای بودجه عمومی به درامدهای مالیاتی را 3/31 درصد ذکر کرد.

مدیران شهرستان توانمندتر و هماهنگ تر از گذشته عمل کند / برخی پروژه های مهم سفرهای استانی اجرا نشده است

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت خوب شهرستان از حیث توسعه و اجرای پروژه های مورد نیاز مردم، فعالیت بیشتر همراه با برنامه ریزی آینده نگرانه توسط مجموعه ادارات شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: پیگیری و وقت گذاشتن مسئولان برای به نتیجه رساندن این پروژه ها مورد خواست من است و باید بضاعت اداری شهرستان اردکان در حد یک استان باشد و مدیران شهرستان همانند مدیران استانی بر مسائل اشراف داشته و پیگیری نماید تا روند توسعه شهرستان به شکل مطلوب طی و خواستهای مردم به نتیجه برسد.

محمدرضا تابش از عدم اجرای برخی مصوبات هیات دولت و ناتوانی در جذب اعتبارات تخصیصی برخی طرحها بخصوص مواردی که مورد توافق چهارجانبه معاون رئیس جمهور،وزرا،استاندار و نماینده مردم قرار گرفته بود انتقاد کرد و پیگیری موثر مسئولان را خواستار شد.

منتخب مردم اردکان در مجلس ششم،هفتم،هشتم و نهم با توجه به انتخاب مجدد بعنوان نماینده مردم شهرستان اردکان با رای بالا گفت: امیدوارم در راه خدمتگزاری به مردم شریف حوزه انتخابیه ام اردکان توفیق یابم و در این راه انتظار دارم تا همه دستگاهها و ادارات با عزمی جزم و هماهنگ، به خواسته های به حق مردم را جامه عمل بپوشانیم.

در این جلسه که دکتر شمس اردکانی مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت، دکتر مجید امتیازی بعنوان رئیس دانشکده طب سنتی اردکان انتخاب شد.

همچنین مدیرکل صداو سیمای استان یزد نیز با تشریح فعالیتهای این مرکز و برخی برنامه های آن در سطح شهرستان، افتتاح دفتر خبری  اردکان را اعلام نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا