یزدفردا :رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان یزد در گردهمایی نقش كشاورزی و دامداری در تولید ملی در یزد بر گسترش استفاده از آبیاری تحت فشار با توجه به كم آبی منطقه تأكید كرد.
 
به گزارش یزدفردا : گردهمایی نقش كشاورزی و دامداری در تولید ملی با حضور رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات جهاد كشاورزی استان یزد و مسئولین شهرستان بهاباد در محل مدیریت جهاد كشاورزی این شهرستان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان در این همایش  طی سخنانی در مورد جایگاه بخش كشاورزی و دامپروری استان در سطح كشور توضیحاتی را ارائه داد و اظهار داشت: وقتی ما در تولید گندم به خودكفائی رسیدیم دشمن امیدش كم شد و استقلال كشور به این است كه بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و از دسترنج خودمان استفاده كنیم.

"سید جمال سجادی پور" همچنین بر احداث مجتمع های گلخانه ای، دامپروری و صنایع تبدیلی تأكید كرد و اذعان داشت: ما از فعالیت هایی كه در این راستا باشد در حد توان خود حمایت می كنیم.

وی همچنین بر گسترش استفاده از آبیاری تحت فشار با توجه به كم آبی منطقه تأكید كرد و افزود: در بخش زارعی با توجه به اینكه 85 درصد هزینه تجهیزات آبیاری تحت فشار بلاعوض به كشاورز پرداخت می شود باید اطلاع رسانی مناسب جهت استفاده از آبیاری تحت فشار انجام شود.

سجادی پور همچنین توسعه كشت‌های كم آبخواه و گلخانه‌ای، توسعه و تكمیل مجتمع‌های دامپروری و پرورش طیور، توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی این بخش و افزایش كمی و كیفی محصولات و توسعه شبكه‌های آبیاری و ... را از برنامه‌های خود در دوران مدیریتش  عنوان كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا