یزدفردا:رئیس زندان اردکان در نشست مشترک روسای زندان و آموزش و پرورش شهرستان اردکان که در محل آموزش پرورش اردکان برگزار شد از ریشه کنی بی سوادی در زندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از زندان شهرستان اردکان؛ رئیس زندان اردکان در این نشست که به منظور توسعه برنامه های فرهنگی بویژه نهضت سواد آموزی و تحصیل مددجویان و افزایش تعاملات و زندان و آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به اهمیت مقوله تحصیل در زندان ،نقطه عطف برنامه های فرهنگی ویژه مددجویان را سوادآموزی و ایجاد شرایط ادامه تحصیل آنان برشمرد.
عباس صالحی ادامه داد:  در آیین نامه سازمان زندانها نهضت سواد آموزی و ورزش صبحگاهی از جمله مواردی است که کلمه اجبار برای آن لحاظ شده است  وهمین امر موجب شده است که برنامه های فرهنگی نیز در این خصوص با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی با اشاره به سطوح تحصیل در زندان، قابلیت برخی از زندانهای کشور را حتی برای ایجاد زمینه تحصیل مددجویان در مقاطع دانشگاهی را نیز عملی برشمرد و خاطر نشان کرد: با همکاری مناسبی که با آموزش وپروش اردکان صورت گرفته است هم اکنون هیچ زندانی بی سواد در زندان اردکان وجود ندارد و شرایط ایجاد یک مدرسه در این زندان آماده می باشد .
صالحی مواردی همچون تغییر رفتار مددجویان ،کاهش خودزنی و درگیری،انتخاب مسیر صحیح زندگی و...را از برکات وجود برنامه های فرهنگی از جمله نهضت سوادآموزی در زندان برشمرد.
"اکبر نوریان" رئیس آموزش وپرورش شهرستان اردکان نیز ضمن مهم برشمردن مقوله سوادآموزی  برای مددجویان، دسترسی به یک سیستم جامع، جهت ارتقاء سطح تحصیل مددجویان را نیازمند تعاملات و مکاتبات سازمانی و ایجاد تفاهم نامه ها دانست و متذکر شد: دبیرهای بازنشسته با انبوه تجربه گزینه بسیار مناسبی برای اداره کلاسهای درسی مددجویان به شمار می روند و با الگوهای شفافی که در طول خدمت خود کسب نموده اند روحیات هر محصلی را کاملاً درک می کنند.
نوریان همچنین با اظهار امیدواری از اینکه در آینده ای نزدیک زندان اردکان نیز مدرسه را در درون خود داشته باشد،رسیدن به شرایط استاندارد تحصیل در زندان را خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا