یزدفردا:معاون اداره کل زندان های یزد در نشست مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اردکان توجه به خانواده زندانیان را از رسالت های مهم این انجمن عنوان کرد.

به گزارش یزدفردا از زندان اردکان؛ محمد سلیمی فرد در این نشست که با حضور دادستان و اعضای انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اردکان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در یک سال اخیر اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار و 100 نفر از زندانیان استان یزد زیر پوشش آموزش های قرآنی قرار گرفته اند.
وی از تصویب 12 مصوبه برای زندان شهرستان اردکان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این مصوبات در حوزه های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، امنیتی و عمرانی است و تامین هزینه احداث سالن ورزشی زندان اردکان نیزدر این مصوبات دیده شده است.
معاون اداره کل زندان های یزد  به صدور 700 گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان شهرستان اردکان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این آمار با توجه به تعداد 350 نفری زندانیان این شهرستان قابل تامل است و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد افزایش شرکت زندانیان در رشته های فنی و حرفه ای باشیم.
سلیمی فرد با اشاره به ماموریتهای مهم انجمن حمایت از زندانیان افزود: توجه به خانواده زندانیان بعنوان كسانیكه جرمی مرتكب نشده اند اما بدلیل مجرمیت و حبس سرپرست در تنگنا و مضیقه مالی قرار گرفته اند یكی از رسالتهای مهم این تشكل است ، هرچند كه مساعدتها در حد وسع بوده و بعنوان یك كمك هزینه تلقی می شود .
وی اضافه كرد: خوشبختانه شهرستان اردكان از جمله معدود زندانهایی است كه دارای دو انجمن می باشد كه یكی مربوط به خانواده های زندانیان شهرستان اردكان و اخیرا این انجمن برای خانواده های میبد هم فعالیت خود را آغاز نموده است .
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اردكان نیز در این جلسه از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 70خانواده زندانی وحمایت از 264نفر از وابستگان درجه یك زندانیان نیازمند در اردكان خبر داد و گزارش كار فعالیت یكساله خود را به مجمع ارائه نمود.
'صالحی' برپایی كلاسهای آموزش مهارتهای زندگی برای خانواده زندانیان و بكارگیری و ایجاد اشتغال تعدادی از زندانیان به همراه نجات یك زندانی از اعدام قطعی به جرم قتل از طریق وساطت و جلب رضایت خانواده مقتول را از جمله مهمترین كارهای این انجمن در سال گذشته عنوان كرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا